لرستان؛

اغازعملیات اجرایی سد بختیاری در لرستان

وزیر نیرو گفت: سد بختیاری در استان لرستان ساخته می‌شود که با اجرایی شدن این سد در مجموع ۱۵۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ حمید چیت‌چیان در حاشیه مراسم آبگیری سد رودبار اظهار داشت: با حضور معاون  اول رئیس‌جمهور در دولت یازدهم سه سد مروک، ایوشان و حوضیان افتتاح شد و سد رودبار الیگودرز چهارمین سدی است که آبگیری آن انجام‌ شده و  کار بهره‌برداری کامل نیروگاه نیز به سامان خواهد رسید.
وی افزود: سد کمندان ازنا در حال اجراست و امیدواریم در نیمه اول سال آینده از این سد بهره‌برداری کنیم.
وزیر نیرو به ساخت سد بختیاری اشاره و عنوان کرد: سد عظیمی در  استان لرستان ساخته خواهد شد که مقدمات آن از قبیل راه‌سازی‌ها  انجام‌ شده؛ سد بختیاری 750 مگاوات نیروگاه خواهد داشت و سه نیروگاه جریانی نیز اجرا می‌شود که در مجموع غیر از نیروگاه اصلی سد، 750 مگاوات دیگر می‌توانند برق تولید کند که با اتکا به این سد مجموعاً هزار و 500 مگاوات برق تولید می‌شود.
وی بابیان اینکه دو نیروگاه دیگر در استان لرستان احداث می‌شود تصریح کرد: نیروگاه خرم‌آباد که از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی و اجرای آن آغازشده بود اما موانعی در راستای تأمین منابع مالی وجود داشت  که این مسئله در صندوق توسعه ملی حل شد و  این کار به‌سرعت  انجام می‌شود.
چیت چیان بیان کرد: این نیروگاه 300 مگاواتی در خرم‌آباد با استفاده از تجهیزاتی که در داخل و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توانیم  بسازیم هر چه سریع‌تر اجرایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نیروگاه دیگری با عنوان شرکت تولید برق حرارتی با سرمایه‌گذاری دولت انجام می‌شود که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای تولید برق استفاده خواهد کرد.
وزیر نیرو گفت: با مجموعه کارهایی که در استان اجراشده و خواهد شد لرستان به یکی از قطب‌های مهم تولید برق کشور تبدیل می‌شود و توسعه قابل‌توجهی در استان اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: از مدیران پروژه سد رودبار انتظار می‌رود کاری کنند که به‌صورت مطمئن از ظرفیت نیروگاه این سد در تابستان سال آینده به‌خوبی استفاده کنیم و تمام کارکنان این پروژه تلاش خود را در این جهت متمرکز کنند تا  این موضوع قطعیت پیدا کند.
انتهای پیام/ا

 


 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.