دی میستورا: درگیری ها در سوریه بطور محسوسی کاهش یافته است

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه از این که کمک رسانی به آوارگان همچنان با دشواری هایی روبرو است ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه با ابراز خرسندی از این که برقراری آتش بس موقت موجب کاهش چشمگیر درگیری ها و خشونت های این کشور شده از این که کمک رسانی به آوارگان سوری همچنان با دشواری هایی روبرو است ابراز نگرانی و تاسف کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز پنجشنبه به نقل از استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل در گفت و گو های صلح سوریه کاهش درگیری ها ی مسلحانه سوریه در پی برقراری آتش بس اخیر در این کشور را چشمگیر توصیف کرد.

دی میستورا در گفت و گو با خبرنگاران از این که برغم برقراری آتش بس موقت در این کشور کاروان های کمک رسانی این نهاد هنوز قادر به ورود به شهر حلب و سایر مناطق غیر قابل دسترسی در سوریه نبوده اند، ابراز نگرانی و تاسف شدید کرده است.

نماینده بان کی مون بار دیگر از کشور های روسیه و آمریکا و سایر دولت های عضو گروه بین المللی حمایت از سوریه خواسته است تا از اقدامات لازم در جهت اجرای توافق های اخیر بخصوص در زمینه تضمین ایمنی علمیات کمک رسانی اطمینان حاصل کنند.

نماینده بان کی مون تاکید کرده است که مسئولان این سازمان کمک رسانی به بحرانی ترین مناطق غیر قابل دسترسی از جمله معدمیه و الوائر و نقاط دیگر را در صورت تضمین ایمنی از سوی طرفین در اولویت عملیات خود قرار خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار