لاوروف: آتش‌بس در سوریه زمینه را برای حل بحران این کشور فراهم می‌کند

وزیر امورخارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای لوکزامبورگی خود در مسکو شرکت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل خبرنگار خود گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای لوکزامبورگی خود در مسکو گفت: توافق آتش بس که از روز گذشته در سوریه به اجرا درآمد، زمینه را برای حل بحران سوریه فراهم می کند.

وی گفت: ما به استفان دی میستورا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه اعلام کردیم ادامه تأخیر در از سرگیری مذاکرات سوریه قابل قبول نیست. 

لاوروف افزود: مسکو برای میزبانی دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل آمادگی دارد و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر هم از این دیدار حمایت می کند. 

وی تاکید کرد: مسکو از سخنان مقامات آمریکایی درباره اینکه واشینگتن به پایبندی مسکو به توافقنامه درباره سوریه اطمینان ندارد، شگفت زده شده است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روابط آمریکا با جبهه النصره به بحث جدی نیاز دارد.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم در این نشست خبری گفت: از تلاش های روسیه برای حل بحران سوریه قدردانی می کنیم و توافق آتش بس زمینه را برای از سرگیری مذاکرات ژنو فراهم می کند. از توافق بین روسیه و ترکیه برای بهبود روابط بین دو کشور خرسند هستیم زیرا این توافق، به کاستن از تنش منطقه ای کمک می کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار