کرمان؛

تضمین سرمایه گذاری در جنوب کرمان

وزیر کشور گفت :سرمایه گذاری در جنوب استان کرمان را تضمین می کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عبدالرضا رحمانی فضلی که در ادامه سفر به جنوب استان کرمان عصر امروز در جلسه شورای اداری هفت شهرستان جنوبی استان شرکت کرده بود افزود: وحدت مسئولان در استان کرمان باعث توسعه سیاسی و اقتصادی این استان شده و امنیت بسیار خوبی در این استان حاکم است.

رحمانی فضلی گفت: همه ما به دنبال این هستیم که توسعه در جنوب استان کرمان محقق شود و هر کس دنبال فرصتی برای سرمایه گذاری است ما جنوب کرمان را معرفی میکنیم .

وزیر کشور تاکید کرد: ما تضمین می کنیم که سرمایه گذاری در جنوب استان کرمان موفقیت آمیز خواهد بود.

دراین جلسه علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان هم علت موفقیت اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در کرمان را ولایتمداری همه مردم و مسئولین دانست و گفت :حتی زرتشتیان کرمانی هم ولایتمدار هستند و لذا همه در مسیر وحدت گام برمی دارند.

وی گفت: تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی برای مردم توسط ائمه جمعه صورت میگیرد و در غیر این صورت نمی توانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم .

دراین جلسه مهمترین طرحهای عمرانی، صنعتی و خدماتی درحال اجرا در جنوب استان کرمان بررسی شد.

عطا ناوکی فرماندار رودبارجنوب به نمایندگی از فرمانداران هفت شهرستان جنوبی استان با بیان اینکه طرح ابتکاری استاندار کرمان به نام مثلث توسعه اقتصادی پیش زمینه ای برای ورود به اقتصاد مقاومتی بود گفت: با همراهی مردم و ائمه جمعه ، روند توسعه جنوب کرمان پیشرفت قابل توجهی داشته است .

وی افزود :فقط در شهرستان رودبار جنوب 73 تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش 167 میلیارد تومان منعقد شده است که 26 طرح کشاورزی، صنعتی، دامداری و خدماتی با ارزش 67 میلیارد تومان اجرایی شده و 47 طرح دیگر در دست اقدام است.


فرماندار رودبار گفت: با وجود بحران آب، شهرستان رودبار در اجرای طرح آبیاری نوین در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به انعقاد 57 تفاهم نامه با اعتبار 97 میلیارد تومان در شهرستان منوجان گفت: ازمیان این طرحها 14 طرح با اعتبار 24 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

ناوکی گفت در شهرستان کهنوج هم 30 تفاهم نامه سرمایه گذاری با ارزش 53 میلیارد تومان امضا شده است که تاکنون 9 طرح آن با ارزش 14 میلیارد و 700 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

فرماندار رودبار جنوب با بیان اینکه در شهرستان فاریاب هم 43 تفاهم نامه سرمایه گذاری منعقد شد گفت :دراین شهرستان 24 طرح با ارزش 43 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

نماینده فرمانداران جنوب کرمان گفت: با توجه به پتانسیلهای منطقه جنوب کرمان پیگیری اقداماتی مانند برقی کردن موتورپمپ های کشاورزی، سند دار کردن زمین های کشاورزی، اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار و صنایع تبدیلی در منطقه ضروری است.

وی گفت: از جمله مشکلات موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی در منطقه بالا بودن نرخ تسهیلات و عدم تشویق سرمایه گذاری در منطقه است و با اجرای طرح آبیاری تالاب جازموریان بعد از 35 سال مشکلات مسیر توسعه منطقه برطرف می شود.

وی گفت: یکی از دغدغه های مردم جنوب کرمان، افت قیمت محصولات کشاورزی در فصل برداشت است .

حجت الاسلام افشار منش امام جمعه کهنوج هم دراین جلسه به نمایندگی از ائمه جمعه جنوب کرمان به بحث قاچاق کالا و زیانهای ناشی از ان اشاره کرد و گفت :باید با سرشاخه های قاچاق در منطقه مبارزه شود.

وی افزود :یکی دیگر از دغدغه های مردم جنوب استان آبی است که از سرشاخه های هلیل رود به نقاط دیگر استان منتتقل می شود و مردم جنوب نتیجه کار کارشناسی را قبول خواهند کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار