اهواز؛

پیگیری تفاهم نامه های سرمایه گذاری از سوی استانداری

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان از وجود بيش از 85 هزار ميليارد تومان تفاهم نامه سرمايه گذاری در استان خبر داد.

پیگیری تفاهم نامه های سرمایه گذاری از سوی استانداریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: بالغ بر 85 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در قالب 9هزار و 249 نفر فرصت اشتغالزایی در استان وجود دارد که در جلسات ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری پیگیر آن ها هستیم.

وی اظهار کرد: جلسات ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری در خصوص تسهیل روند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در استان خوزستان است.

بحرینی مقدم افزود: در چند بخش در بحث سرمایه گذاری در استان در حال کار هستیم که یکی از آن ها تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بوده و 15 هزار میلیارد تومان سقف این تفاهم نامه است و عددی بسیار قابل توجه است.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: بخش دیگر، تفاهم نامه هایی است که به دنبال برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در استان به دست آمد و دیگر بحثی که در حال پیگیری آن هستیم، بحث سرمایه گذاران بخش خصوصی است که جمعا در این زمینه بيش از 85 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه در قالب 9هزار و 249 نفر فرصت اشتغالزایی در استان وجود دارد.

وی بیان داشت: صدور مجوز این طرح ها و تفاهم نامه ها در استان دارای روند های مختلفی است و بعضا باید 21 دستگاه برای اجرای آن ها مجوز صادر کنند که کار را بسیار دشوار و زمان بر می کند.

علی بحرینی مقدم اذعان کرد: در جلسات ستاد حمایت و جذب سرمایه گذاری استان این طرح ها به صورت هفتگی و ماهانه رصد می شوند و هر دستگاهی که در صدور مجوزی ابهام داشته باشد، ما در ان ورود می کنیم و روند صدور مجوزها و اجرایی شدن طرح ها را تسهیل خواهيم كرد.

این مقام مسئول در خصوص اجرایی شدن پنجره واحد در استان برای سرعت بخشی به بحث صدور مجوزات اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم پنجره واحد الکترونیک را به معنای واقعی راه اندازی کنیم اقدامات خوبی صورت گرفته و مشاور مناسبی انتخاب شده و امیدواریم بتوانیم با اجرای آن، مساله سرمايه گذاري را در استان سرعت ببخشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با اجرای واقعی پنجره واحد به دنبال خلاصه کردن فرآيند صدور مجوزات و کوتاه کردن زمان صدور اين مجوزها هستیم تا اگر سرمایه گذاری به استان مراجعه کرد، بتواند ظرف مدت دو هفته مجوزهای لازم را از دستگاه ها بگیرد و انگیزه ای به سرمایه گذاران بدهد تا به سرمایه گذاری در استان بپردازند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار