بازگشت مدیرعامل آمازون به رتبه سوم ثروتمندان جهان

افزایش بهای سهام سایت آمازون موجب شد "جف بزوس" به رتبه سوم ثروتمندان جهان بازگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فوربز؛ "جف بزوس،" کارآفرین آمریکایی و سرمایه‌گذار در حیطه‌ی فناوری، با ثروت 65.8 میلیارد دلاری در رتبه سوم ثروتمندترین‌های جهان قرار گرفت. بزوس بنیانگذار و مدیرعامل سایت آمازون است و موفقیت این شرکت موجب افزایش دارایی‌های وی شد.

"وارن ادوارد بافت،" سرمایه‌گذار، نیکوکار و یکی از بزرگان کسب‌وکار در آمریکا، همواره در فهرست ثروتمندترین‌های جهان قرار داشت؛ اما امسال به دلیل رسوایی حساب جعلی "ولز فارگو" جایگاه سوم خود را از دست داده و با 300 میلیون دلار دارایی کمتر نسبت به بزوس در رتبه چهارم ثروتمندان قرار گرفت.

 کارمندان بانک آمریکایی ولز فارگو به دلیل ساخت میلیون‌ها حساب بانکی و ایجاد شماره کارت‌های اعتباری تقلبی، رسوایی بزرگی برای بافت به بار آوردند. آنها این کار را در پنج سال گذشته با هدف افزایش آمار فروش سالانه، انجام می‌دادند. این بانک به دلیل انجام اعمال غیرقانونی ذکرشده به پرداخت 185 میلیون دلار جریمه محکوم شده است. ولز فارگو بیش از 5300 کارمند خود را که در این رسوایی شریک بودند اخراج کرد.

تغییر رتبه‌بندی ثروتمندترین افراد جهان فقط به جا به جایی بزوس و بافت در رتبه سوم و چهارم محدود نشد زیرا "بیل گیتس،" بنیانگذار و مدیرعامل پیشین مایکروسافت، نیز پس از سال‌ها جایگاه نخست خود را از دست داد و "آمانسیو اورتگا،" سرمایه‌دار اسپانیایی، جای وی را گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار