هشدار اردن به کنگره آمریکا درباره تصویب قانون "عدالت علیه حامیان ترویسم"

دولت اردن طی پیامی به کنگره آمریکا درباره پیامدهای قانون " عدالت علیه حامیان تروریسم " هشدار داد و خواستار بازنگری و عقب نشینی کنگره از این قانون جنجال بر انگیز شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری رای الیوم ، تنها چند ساعت پس از دیدار تنی چند از مقامات بلند پایه سیاسی اردن با ملک سلمان پادشاه عربستان در مکه ، دولت اردن طی پیامی به کنگره آمریکا درباره پیامدهای قانون " عدالت علیه حامیان تروریسم " هشدار داد و خواستار بازنگری و عقب نشینی کنگره از این قانون جنجال بر انگیز شد.

رای الیوم در ادامه افزود: سخنگوی دولت اردن و وزیر ارتباطات این کشور در بیانیه ای ضمن هشدار به آمریکایی ها درباره نتایج منفی قانون " عدالت علیه حامیان تروریسم " اظهار امیدواری کرد؛ کنگره آمریکا از این موضع خود عقب نشینی کند و یاد آور شد که شاید این قانون جدید که مربوط به حوادث یازده سپتامبر است در روابط عربستان و آمریکا تاثیر منفی بگذارد.   

دولت اردن در این بیانیه گفت: اردن از تبعات قانون اخیر کنگره آمریکا نگران است و پیامدهای منفی آن ممکن است بر همکاری های بین المللی در مبارزه با تروریسم آنهم در این مرحله که نیازمند بیشترین هماهنگی و اقدامات مشترک می باشد تاثیر بگذارد چرا که طبق نظر وی اردن با عربستان سعودی همکاری و همبستگی تنگاتنگی دارد.  

وی با تاکید دوباره خود بر تجدید نظر کنگره در قانون " عدالت علیه حامیان تروریسم " مدعی شد: این قانون با اصول برابری و عدالت در حاکمیت کشورها که در متن منشور سازمان ملل متحد هم آمده است تناقض دارد.

قابل ذکر است که بیانیه رسمی اردن پس از استقبال ملک سلمان پادشاه عربستان از مقامات سیاسی بلند پایه اردن شرکت کننده در مراسم حج امسال صادر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۵
چوب را که بلند می کنی گربه دزده حساب دستش می آید . حکومت اردن هم دارد حساب خیانت های بی شمار به جهان اسلام بدستش می اید .
آخرین اخبار