کنفدراسیون والیبال زنان آسیا – ویتنام

دختران والیبال ایران با شکست آغاز کردند

تیم ملی والیبال بانوان ایران در نخستین دیدار خود در جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا مقابل تیم ویتنام متحمل شکست 3 بر 2 شد.

دختران والیبال ایران با شکست آغاز کردندبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پنجمین دوره رقابت‌های والیبال کنفدراسیون زنان آسیا، امروز به میزبانی شهر وین فو کشور ویتنام آغاز شد. تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در نخسین دیدار خود در این رقابت‌ها مقابل تیم ملی زنان ویتنام به میدان رفت و مقابل این تیم تن به شکست 3 بر 2 داد.

تیم ملی والیبال بانوان ایران در ادامه این مسابقات فردا از ساعت 14:30  به مصاف تیم چین تایپه ای خواهد رفت که در دیدار نخست خود با نتیجه 3 بر 2 مقابل تایلند شکست خورد.

مایدا چیچیچ، سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران شبنم علیخانی، فرنوش شیخی، زینب گیوه، مائده برهانی، نگار کیانی، مهسا صابری و سودابه باقرپور را در ترکیب ابتدایی بازی قرار داد. شبنم علیخانی آغاز کننده این دیدار بود. اولین امتیاز این دیدار برای بازیکنان ایران رقم خورد. بازیکنان ایران اختلاف دو امتیازی با حریف ایجاد کرده بودند و در هر دو وقت استراحت فنی این ست برتری با شاگردان مایدا همراه بود.

برتری در امتیاز 21 بر 17 با ایران بود که مایدا دست به تعویض زد و مهسا کدخدا را به جای زینب گیوه به میدان فرستاد. دو تیم در امتیاز 22 برابر شدند و کار برای شاگردان مایدا سخت شد. ویتنامی‌ها زودتر از ایران به امتیاز 23 رسیدند. در امتیاز 24 دو تیم بار دیگر برابر شدند. 

ویتنامی‌ها به شدت از سوی هواداران خود تشویق می‌شدند. در پایان این ست تیم ملی بانوان ایران با وجود اینکه در تمام طول ست از حریف پیش بود در اواخر ست نتیجه را به حریفش واگذار کرد و با نتیجه 27 بر 25 مقابل ویتنام شکست خورد  و نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد.

ست دوم با برتری ویتنامی‌هایی که با روحیه خوب از ست اول به میدان آمده بودند، آغاز شد. 4 امتیاز نخست این ست به تیم ویتنام رسید اما دو تیم در امتیاز 5 برابر شدند. اولین وقت استراحت فنی در حالی رخ داد که تیم ویتنام 8 بر 7 از ایران پیش بود. بازیکنان ویتنام در ادامه باز هم برتری خود را حفظ کردند و با دریافت عالی اجازه حمله به بازیکنان ایران نمی‌دادند. ایران 13 بر 10 عقب افتاده بود که مایدا تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه دو تیم در امتیاز 13 برابر شدند. باز هم ویتنام پیش افتاد و دو تیم در امتیاز 16 بر 14 راهی وقت استراحت فنی دوم شدند. بازیکنان ایران نتیجه را در امتیاز22 برابر کردند و پس از آن با کسب 3 امتیاز پیاپی موفق شدند 25 بر 22 به برتری رسیده و نتیجه مجموع ست‌ها یک بر یک مساوی شود.

در ست سوم باز هم تیم ملی ویتنام آغاز بهتری داشت. آن‌ها با 3 امتیاز اختلاف از تیم ایران پیش افتاده بودند. بازیکنان ایران در اوایل این ست برخی اشتباهات فردی را مرتکب می‌شدند که این موضوع کار را برای ویتنامی‌ها آسان کرده بود. در ادامه و در حالی که ایران 4 بر 9 عقب بود ، بازیکنان مایدا موفق شدند نتیجه را جبران کرده و دو تیم در امتیاز 9 برابر شوند. تای تونگ تقاضای وقت استراحت کرد تا روند امتیازگیری ایران را متوقف کند. دو امتیاز از سوی ویتنامی‌ها نتیجه را 11 بر 9 کرد. در ادامه بازیکنان ایران موفق شدند نتیجه را تغییر دهند. شاگردان مایدا همچون ست قبل پس از برابر کردن نتیجه در امتیاز 21 ، اجازه کسب امتیاز به حریفشان ندادند و در نهایت 25 بر 21 برنده این ست شدند. ایران با این نتیجه 2 بر صفر از ویتنام پیش افتاد.

در ابتدای ست چهارم هم همان اتفاق برای دو تیم رخ داد. ویتنامی‌ها 5 امتیاز نخست را از آن خود کردند و از ایران پیش افتادند. شکوفه صفری در این ست جای خود را به سودابه باقرپور داده بود و ندا چملانیان هم به جای مائده برهانی وارد زمین شد. برتری در تمام طول این ست با ویتنامی‌ها بود و عملکرد بد بازیکنان ایران در دریافت و دفاع  روی تور اجاز جبران نتیجه را نمی‌داد. 16 بر 6 دو تیم به وقت استراحت فنی دوم این ست رفتند. شاگردان مایدا چیچیچ در تیم ست با نتیجه 25 بر 20 شکست خوردند تا این دیدار به ست پنجم کشیده شود. 

ست پنجم این دیدار با سرویس شبنم علیخانی آغاز شد. سرویسی که به امتیاز برای تیم ویتنام تبدیل شد. اولین امتیاز ایران در این ست روی دفاع خوب باقرپور و شیخی بدست آمد. دو تیم در امتیازات آغازین این ست پایاپای پیش می‌رفتند. مهسا صابری که در این ست به میدان بازگشته بود سه امتیاز برای ایران کسب کرد. دو تیم 5 بر 5 مساوی بودند. بازیکنان ایران زودتر از ویتنامی‌ها به امتیاز 8 رسیدند. دو امتیاز از تیم ویتنام نتیجه را 9 بر 8 به سود این تیم کرد تا مایدا تقاضای وقت استراحت کند. مائده برهانی نتیجه را 9 بر 9 کرد. اما باز هم ویتنام از ایران پیش افتاد. در نهایت تیم ایران در این ست متحمل شکست شد تا با وجود نمایش خوب  3 بر 2 بازنده این دیدار شود.

پنجمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی کنفدراسیون زنان از آسیا، از امروز  با حضور 8 تیم به میزبانی ویتنام آغاز شد و تا 30 شهریور ادامه خواهد داشت.

تیم ملی والیبال بانوان ایران با هدایت مایدا چیچیچ در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده است. دختران والیبال ایران چهارمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند. تیم ملی دختران ایران پیش از این به عناوین هشتم و هفتمی این مسابقات دست پیدا کرده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار