اصفهان؛

برگزاری بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله حاج سید احمد موسوی برزکی

مراسم بزرگداشت مقام علمی و معنوی حضرت آیت الله حاج سید احمد موسوی برزکی با قرائت پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی فردا بعداز ظهر در محل امامزاده حضرت سراج الدین بن موسی بن جعفر(ع) شهر برزک برگزار می گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر برگزاری مراسم با بیان این خبر گفت: هدف از برگزاری این مراسم زنده نگه داشتن یاد و نام علما، است که همواره در روایات ائمه معصومین (علیهم السلام) به آن تأکید فراوان شده است.

محسن جانجانی با بیان این که ستاد برگزاری مراسم سال گذشته با موافقت و حمایت امام جمعه محترم شهر برزک حجت الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد آغاز به کار نموده است اظهار داشت: در طول یکسال گذشته جلسات متعدد کارشناسی در سطح شهرستان کاشان و برزک برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم تشکیل شد و اقدامات لازم انجام گرفت.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته مراسم با حضور نمایندگان محترم بیوت مراجع عظام تقلید ،اساتید حوزه و دانشگاه و عموم مردم ولایتمدار شهرستان کاشان.آران و بیدگل و برزک روز پنج شنبه 25 شهریور از ساعت 30/16 در محل امامزاده حضرت سراج الدین بن موسی بن جعفر(ع) شهر برزک برگزار می شود.

وی گفت:باتوجه به سابقه علمی آن بزرگوار کلیه دست نوشته های جامانده از ایشان جهت استفاده عموم علاقمندان به زیور طبع آراسته که در این مراسم رونمایی خواهد شد.

شایان ذکر است؛ حضرت آیت الله حاج سید احمد موسوی برزکی در سال 1308 در شهر برزک به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم حجت الاسلام عماد الاعلام حاج آقا رضا موسوی برزکی صاحب کرامات متعدد و مستجاب الدعوه بوده، ملجا و پناه درماندگان و گرفتاران بوده است. والده ایشان صبیه مرحوم حجت الاسلام واعظ از علمای وارسته و خطیب توانا است.
حضرت آیت الله موسوی دوران ابتدایی را در برزك به اتمام رساند و سپس راهی شهرستان كاشان گردید و از محضر آیت الله صبوری(ره)،مدیر مدرسه علمیه امام خمینی كاشان و آیت الله خالصی زاده دروس علمیه را فرا گرفت.

بعد از پایان دوران سطح به راهنمایی و سفارش حضرت آیت الله میرسید علی یثربی(ره) مرد بزرگ زمان و عارف بحق به شهرستان قم عزیمت و در جوار بارگاه ملكوتی حضرت فاطمه معصومه(س) به درس و بحث در حوزه علمیه قم ادامه و از محضر اساتید و حضرات آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی، اراكی، مرعشی نجفی رحمة الله علیهم اجمعین و دیگران كسب فیض نمود و تا درجه اجتهاد پیش رفت.

درطول دوران تحصيل براي اقامه نمازجماعت به برزك مي آمدند وبه اين عمل اصرارفراوان داشتند. ایشان احاديث، روايات وآيات قرآن را باجملات محلي به سخنانی عام فهم تفسيرمي كردند ونكته هاي اخلاقي معظم له بسيارجالب بود. ازايشان براي درس اخلاق به حوزه علميه آيت الله يثربي وديگرحوزه هاي علميه كاشان وقم دعوت می شد وطلاب علوم ديني ازمحضر ايشان كمال استفاده را مي بردند. هركس اورايك بارمي ديد عاشقش مي شد ومشتاق ديدارمجدد او بود.

بعد از پیروزی انقلاب در سال 1357 از طرف حضرت امام خمینی(ره) به امامت جمعه شهر برزک منصوب و مدت 20 سال در سنگر امامت جمعه مشغول فعالیت بود.حضور چندین باره ایشان در طول سال های دفاع مقدس و دیدار با رزمندگان اسلام،حضور در مراسمات تشییع جنازه پیکر شهدا و حضور مستمر در منطقه و رفع مشکلات مردم از شاخصه های مردمی بودن ایشان بود.

مرحوم حاج سید احمد موسوی از حضرت آیات: امام خمینی، اراكی، گلپایگانی، بروجردی، میلانی، كاظم شیرازی، زنجانی، مرعشی نجفی، سبزواری، محمدشیرازی، سیدعبدالله شیرازی، علامه فانی صافی، ناصر مكارم، فاضل لنكرانی، آمیرزا جواد تبریزی، سیستانی، امیر سیدعلی یثربی، آیت الله خوئی اجازه جمع آوری سهم امام را در منطقه داشتند.

ایشان در سال 1371 تاسیس و احداث مدرسه علمیه امام موسی كاظم(ع) برزك را شروع كردند كه در سال 1374 به پایان رسید و آماده پذیرش طلاب علوم دینیه شد و از آن سال به بعد طلاب علوم دینی در آن مشغول به تحصیل شدند.

بالاخره ایشان در سن 66 سالگی در تاریخ 24/06/1374 موقع اذان مغرب دعوت حق را لبیك و روحش به ملكوت اعلی پیوست و مشعل فروزان هدایت این مرد متقی ظاهراً به خاموشی گرائید.

ایشان استاد اخلاق مدارس علمیه کاشان و قم بود و محضر او محضر تقوا و عبودیت و اخلاق بود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار