شیراز؛

ثبت نام14 هزار نفر برای طرح ابلاغ الکترونیک دادگستری در فارس

از آغاز اجرای طرح ابلاغ الکترونیک در شهریورماه امسال تاکنون 14 هزار نفر در استان فارس ثبت‌نام کرده‌ اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌ مهر رئیس‌ کل دادگستری استان فارس گفت: اجرای طرح ابلاغ الکترونیک که سهولت بسیاری در روند رسیدگی به پرونده‌ های مردم دارد یکی از موارد استفاده از فناوری اطلاعات در قوه قضائیه است.

وی افزود: در راستای تسریع در امر رسیدگی به پرونده‌ ای مردم و خدمات‌ دهی به آن ها اقدامات زیادی انجام شده که به عنوان نمونه می‌توان به راه‌ اندازی سیستم مدیریت پرونده قضایی و سامانه‌ های جانبی اشاره کرد.

القاصی‌ مهر ادامه داد: این امر یک تحول اساسی در نظام مدیریتی قوه قضائیه ایجاد کرده است، و امروز دستگاه قضایی مسیر قله ‌های پیشرفت را می‌گذراند و در مقایسه با دیگر دستگاه‌ه ا سرآمد است.

وی با بیان اینکه اطاله دادرسی یکی از مسائل و معضلات دستگاه قضایی است، عنوان کرد: با آسیب‌ شناسی‌ های انجام شده در این زمینه مشخص شد عوامل متعدد از جمله انسانی، سازمانی و غیره در این معضل دخیل بوده است.

القاصی‌ مهر بیان کرد: ابلاغ اوراق قضایی یکی از راهکار های موثر در کاهش اطاله دادرسی است.

او خاطر نشان کرد: به رسمیت شناختن و اعتباربخشی به ابلاغ الکترونیک سبب تغییر و تحول اساسی در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ه ای قوه قضائیه شده است.

القاصی‌ مهر گفت: در گذشته تنها 10 درصد ابلاغ الکترونیکی بود که با اجرای این طرح به بیش از 90 درصد می‌ رسد.

رئیس‌ کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه این استان همواره در حوزه فناوری به عنوان یکی از استان‌ های پیشرو در سطح کشور بوده است، تصریح کرد: استان فارس در این زمینه مقام‌ های نخست را داشته و در دهه‌ های گذشته پیشرفت و ارتقای همه جانبه عملکرد دستگاه قضایی در بخش‌ های مختلف سبب ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم شده است.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار