همیار گردشگر فرصتی مناسب برای آشنایی دانش‌آموزان با اماکن تاریخی

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرحی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی با عنوان همیار گردشگر خبر داد.

مهدی علی‌اکبر زاده مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تحت همیار گردشگر گفت: در راستای سیاست‌های آموزش و پرورش مبنی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی در بین دانش‌آموزان با سازمان میراث فرهنگی برنامه مشترک تحت عنوان همیار گردشگر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان با همکاری سازمان میراث فرهنگی در راهنمایی و هماهنگی گردشگران اماکن فرهنگی شرکت می‌کنند.

علی‌اکبر زاده اظهار کرد: چنانچه دانش‌آموزان در اجرای چنین برنامه‌هایی شرکت داشته باشند ضمن آشنایی با هویت ملی و اسلامی خود احساس مسئولیت نیز در آن‌ها تقویت می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: طرح همیار گردشگر فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان بوده تا با جزئیات شرایط اماکن تاریخی آشنا شوند و حفاظت در چنین اماکنی نیز برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی از دیگر اهداف این طرح را آشنایی خانواده دانش‌آموزان با چنین مسائل فرهنگی دانست و بیان کرد: در واقع همیاران گردشگر سفیرانی فرهنگی به شمار می‌روند.

علی ‌اکبر زاده با اشاره به اینکه این طرح مشابه طرح همیار پلیس اما در بستری از محیط فرهنگی ایجاد شده عنوان کرد: منشور همیار گردشگر شیوه‌نامه این طرح 5 مهر ماه ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار