کرمانشاه؛

کوله پشتی بهترین جایگزین کیف

یک فیزیوتراپیست از خانواده‌ها خواست تا از خرید "کیف" برای دانش آموزان خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمدباقر صداقت ، با تاکید بر خودداری خانواده‌ها و دانش آموزان از خرید کیف، بهترین جایگزین کیف را "کوله پشتی" عنوان کرد و ادامه داد:کیف‌های دستی و شانه‌اییک طرفه بوده و توسط یک سمت بدن حمل می‌شوند و همین امر موجب می‌شود تا فشار زیادی به یک سمت بدن وارد شود کهدر صورت تداوم کمردرد و ایجاد مشکلاتی در ستون فقرات را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وارد شدن فشار به یک طرف بدن می‌تواند زمینه‌ساز انحراف ستون فقرات شود گفت:کوله پشتی خریداری شده باید دو میله در دو طرف داشته باشد تا به کوله پشتی ثبات داده و فشار را روی بدن تنظیم کند.عرض بند کوله پشتی حدود پنج سانتی متر در نظر گرفته شود.

این فیزیوتراپیست با اشاره به اهمیت ارتفاع کوله پشتی، گفت: کوله پشتی نه باید خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد و همانطور که از نام آن بر می‌آید باید دقیقا روی پشت قرار گیرد.ارتفاع کوله پشتی باید تا حدود اواسط گودی کمر باشد و قطعا کشیده شدن به سمت پایین‌تر مشکلاتی برای گردن و کمر ایجاد می‌کند.

صداقت وزن ایده‌آل برای کوله پشتی را حداکثر 10 درصد وزن بدن کودک عنوان کرد و افزود: در دانش‌آموزان دبیرستانی این میزان می‌تواند تا 15 درصد وزن بدن نیز افزایش یابد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کوله ، پشتی ، کیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار