کرمانشاه؛

ایجاد زيرساخت های مخابراتی برای روستاهای گردشگرپذير

زيرساخت های مخابراتی برای روستاهای گردشگرپذير بايد فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: حوزه آی سی تی دارای یک ظرفیت عظیم  و گسترده در زمینه خلق ثروث و اشتغال زایی است.
 رضا رحیمی صبح امروز در نشست کارگروه آی سی تی استان گفت: حوزه آی سی تی یکی از حوزه های بسیار مهم در زمینه اشتغال زایی و خلق ثروت است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداري افزود: هم اكنون بیش از 70 درصد از ظرفیت پارک های علم و فناوری در كشورهاي توسعه يافته دنیا در اختیار حوزه آی سی تی قرار دارد و حجم عظيمي از ثروت در این حوزه توليد می شود.
اين مدير ارشد اقتصادي ادامه داد: در کرمانشاه نیز باید بخش مهمي از ظرفیت پارک هاي علم و فناوری به منظور تولید ثروت و اشتغال زایی در اختیار این حوزه قرار گیرد و زمينه براي بازدهي كاري و ارزش افزوده بيشتر در اين حوزه فراهم شود. 
وي در ادامه عنوان كرد: دانشجویان توانمند و خلاق بسیار زیادی در حوزه آي تي سي داریم ولی متأسفانه بازار کار برای فارق التحصیلان اين حوزه چندان مساعد نیست و حتي برخي از نخبگان این عرصه در ادامه مجبور به تغییر رشته می شوند.
مهندس رضا رحيمي افزود: روند توانمندسازی فارق التحصیلان حوزه آی تی سی بايد با جدیت بسیار بیشتری دنبال شود و در اين زمينه مجموعه هايي مانند فنی و حرفه ای و دانشگاه ها از نقش بسیار مهمي برخوردار هستند.
معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري عدم ريسك پذيري را يكي از مشكلات اين حوزه دانست و گفت: در كنار مهارت آموزي بايد فعالان اين حوزه را به ريسك پذيري بيشتر تشويق كرد تا شاهد تحرك بيشتري در اين حوزه باشيم.
اين مدير ارشد اقتصادي در بخش ديگري از سخنانش خواهان تحرك و پويايي بيشتر تشكل هاي بخش خصوصي فعال در اين عرصه شد و گفت: نظام صنفی رایانه اي به عنواني يك تشكل مهم بايد مطالبات اصلي فعالان حوزه آي سي تي را به شكل جدي دنبال كند و با ارايه برنامه هاي كاربردي به دنبال ايجاد تحول در اين عرصه  باشد و همچنين براي فراهم كردن بسترهاي مناسب برای فعالان این بخش تلاش کند.
وي ادامه داد: هم اكنون تسهیلات مناسب و كم بهره اي در اختيار حوزه آي سي تي قرار مي گيرد ولي متأسفانه استفاده چنداني از اين منابع ارزشمند در جهت اشتغال زايي و كارآفريني صورت نمي گيرد و بخش خصوصي در جذب اين اعتبارات چندان موفق نبوده است.
مهندس رضا رحيمي حوزه نرم افزار را يكي ديگر از بخش هاي درآمدزا معرفي كرد و گفت: با توانمندسازي شركت هاي فعال استان مي توان بستري را فراهم كرد تا اين نيازها توسط كارآفرينان بومي تأمين شود.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار