رویارویی صنعت با دست اندازهای بزرگ

یک فعال اقتصادی گفت: بدهی بخش خصوصی به بانک ها و کاهش رقابت پذیری، جزء مشکلات اصلی حوزه صنعت است.

رویارویی صنعت با دست اندازهای بزرگاحمد کیمیایی اسدی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص مشکلات بخش صنعت کشور گفت:نبود تقاضا و انباشت تولیدات داخلی در انبارها بزرگترین معضلی است که فعالان اقتصادی با آن دست به گریبان هستند و دولت باید تدابیری لازم در این خصوص را اتخاذ کند.

وی بدهی های گزاف بخش خصوصی به سیستم بانکداری را دومین معضل این بخش معرفی کرد و افزود: در سال های گذشته مباحث نقدینگی به این شدت افزایش پیدا نکرده بود، اما با افزایش مشکلات مربوط به این بخش، دولت اقداماتی جهت بالا بردن  تقاضا انجام داد که  نتایج قابل ملموسی را در پی نداشت.

کیمیایی اسدی افزایش قیمت تمام شده کالای تولید کنندگان داخلی را سومین معضل در این بخش معرفی کرد و اظهارداشت: این مسئله موجب شده تا صادرات نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: مجموعه این مشکلات سبب ایجاد یک فضای رکود در حوزه صنعت کشور شده است،البته  دولت در اولین اقدام خود، تحت عنوان اعطای وام به صنایع رکود زده موفق بوده است، اما چالش جدی این بخش به نرخ تورم  مربوط می شود.

وی در پایان گفت:در سال 94 حدود 400 هزار میلیارد تومان وام به صنایع رکود زده اعطا شده بود که  رقم 16 هزار میلیارد تومان نسبت به آن بسیار اندک است علاوه بر این، این وام فقط به بنگاه های کوچک و متوسط اعطا می شود و دولت باید برنامه ریزی هایی را نیز جهت کمک به بنگاه های بزرگ نیز انجام دهد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار