حجاج چه حیواناتی را می‌توانند قربانی کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین گلرو گفت: اسلام همیشه به حقوق حیوانات توجه کرده و حتی آزار آنان توسط انسان را نکوهیده است.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم گلرو، کارشناس مسائل مذهبی و عضو جامعه وعاظ تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حجاج بیت الله الحرام باید در عید قربان یکی از سه حیوان شتر، گاو یا گوشفند را قربانی کنند، دیگر مردم هم در عید قربان به دلیل استحباب این کار را انجام می‌دهند. 

وی افزود: در قربانگاهی که برای حجاج است، 85 درصد گوسفند، 10 درصد گاو و 5 درصد شتر هر ساله قربانی می‌شوند. طبیعی است به دلیل ارزان بودن گوسفند نسبت به سایر حیوانات بیشترین قربانی به آن اختصاص پیدا کند.

گلرو در خصوص اینکه آیا قربانی کردن حیوانات مغایرتی با رعایت حقوق آنان دارد یا خیر، اظهار کرد: اسلام همیشه به حقوق حیوانات توجه کرده و حتی آزار آنان توسط انسان را نکوهیده است، اما علت خلقت حیوانی مانند گوسفند قربانی شدن برای انسان هاست. 

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: ضمن اینکه قربانی کردن لطمه ای به نسل این حیوان وارد نمی کند، این کار با شکار بسیاری از حیوانات که به سلامت محیط زیست کمک می کنند، تفاوت دارد.

گلرو در پایان اضافه کرد: به عبارتی قربانی شدن این حیوان کمال اوست، همانطور که خورشید برای روشنایی و شب برای آرامش انسان است، گوسفند هم برای قربانی شدن و تبدیل شدن به خوراک انسان آفریده شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار