گاردین: حملات یازده سپتامبر همچنان قربانی می‌گیرد

آمار مرگ‌و‌میر بر اثر قرار گرفتن در معرض مواد سمی تولید شده در حملات یازده سپتامبر، از تعداد کشته‌شدگان این حملات پیشی خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: کارشناسان اعلام کردند آمار مرگ و میر افراد بر اثر قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و خاکستر تولید شده در حملات 11 سپتامبر 2001 در 5 سال آینده، از تعداد کشته شدگان این حادثه نیز پیشی خواهد گرفت.

بحران وقایع 11 سپتامبر، علاوه بر کشته شدن حدود 3000 نفر، پس از آن نیز ادامه یافته است. دستکم 1000 نفر پس از قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و خاکسترهای ایجاد شده در نزدیکی برج‌های دوقلو، مرگ‌های دردناکی را تجربه کرده اند. اکنون بیش از 37 هزار نفر نیز به بیماری‌های گوناگون دچار هستند.

دکتر "جیم ملیوس" – پزشک مشاور کاخ سفید در امور سلامت کارگران – در این‌باره گفت: "در کمتر از 5 سال آینده، در شرایطی خواهیم بود که تعداد افراد بیشتری نسبت به افرادی که در روز 11 سپتامبر کشته شدند، به دلیل بیماری‌های مرتبط به آلاینده‌های منتشر شده در پی وقایع 11 سپتامبر جان خود را از دست خواهند داد."

وی افزود: "افراد بسیاری وجود دارند که بیماری‌های ریوی سختی را تحمل می‌کنند و حداکثر 10 سال از عمرشان باقی مانده است. اکنون ما شاهد چندین مرگ زودرس از سرطان میان افراد جوان‌تر بوده ایم. مردان و زنان دیگری همسرانشان را از دست خواهند داد."

ویرانه‌های برج‌های دوقلو موادی مانند سرب، شیشه، فلزات سنگین، سیمان، گازهای سمی، و مواد خطرناک دیگری که با سوخت هواپیماهایی که منفجر شدند، ترکیب شدند در هوا پخش کرد.

اکنون آمار دقیقی از مرگ و میر افراد به دلیل بیماری‌های ناشی از این واقعه در دست نیست. در برخی از آمارها، این رقم 3000 تا 4000 نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار