همدان؛

افزایش 30 درصدی اعتبارات عمرانی استان همدان

فرماندار همدان از افزایش 30 درصدی اعتبارات عمرانی استان خبر داد.

افزایش 30 درصدی اعتبارات عمرانی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی تعالی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان با بیان اینکه امسال اعتبارات عمرانی استان همدان ۳۰ درصد افزایش یافته، عنوان کرد: شهرستان همدان در سال‌های گذشته توانسته با تصحیح شاخص‌های عمرانی خود اعتبارات عمرانی خود را افزایش دهد و امسال نیز  حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار بودجه به شهرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: دولت به دلیل کاهش قیمت نفت با کمبود بودجه روبه‌رو است، اما با این وجود انضباط اقتصادی را در جامعه حاکم و اعتبارات را بیشتر برای تکمیل پروژه استفاده کرد که این سیاست منطقی دولت است.

فرماندار همدان ابراز کرد: اعتبارات و بودجه شهرستان‌ها با توجه به سیاست‌های دولت بیشتر در زمینه محرومیت‌زدایی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای مناطق توسعه نیافته، تقویت مراکز علوم دینی و مذهبی، تقویت حوزه آب روستایی و حفاظت از منابع آب، توسعه اشتغال‌زایی و افزایش زیرساخت‌های گردشگری تزریق می‌شود.

تعالی با بیان اینکه به گزارش ناسا تا ۱۵ سال آینده خشکی‌های ایران ۱۱ برابر الان خواهد شد، اضافه‌ کرد: تقویت حوزه آب رسانی و حفاظت از منابع آب یکی از مباحث مهمی است که در بند‌های اقتصاد مقاومتی نیز به آن اشاره شده، در این راستا حرکت تمامی دستگاه‌های مدیریتی باید به سمتی باشد که بتوانند بحران آب را مدیریت کنند و کشاورزان نیز از آبیاری قطره‌ای و بارانی استفاده کنند.

وی ادامه داد: از رهگذر همین امر در سال‌های گذشته هزاران چاه غیر مجاز مسدود شد و در استان ۴ برابر سد اکباتان در آب صرفه‌جویی کردیم۲۲ همچنین میلیارد اعتبار نفت خاص مناطق محروم شهرستان یعنی منطقه«شرا» اختصاص داده شده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه ۲۹۵ میلیون ریال اعتبار برای تکمیل و ساخت مساجد شهرستان همدان اختصاص داده شده است، عنوان کرد: برای تکمیل مصلی همدان ۲۰۰ میلیون تومان، تکمیل مصلی جورقان  ۳۰ میلیون تومان، تکمیل مسجد مریانج ۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.