همدان؛

جشن تولد برای مادر بزرگ 85 ساله ملایری

یک خانواده ملایری در يك حركت ابتكاري، هشتاد و پنجمين سالروز تولد مادرشان را جشن گرفتند.

جشن تولد برای مادر بزرگ 85 ساله ملایریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در اين آیین كه در محل اردوگاه فجر اين شهرستان برگزار شد، 70 نفر از فرزندان، نوه‌ها و نتيجه‌هاي اين مادر حضور داشتند.

يكي از فرزندان اين مادربزرگ درباره برگزاري جشن تولد و نكوداشت مقام مادر، گفت: در آموزه‌هاي ديني ما به ويژه قرآن كريم به صراحت درباره ارج ‌نهادن به بزرگان قوم به ویژه پدر و مادر تأكيد شده و آن را علاوه بر وظيفه، يك امر ارزشي و اخلاقي معرفي كرده است.

مراد طاهرنيا هدف از اين كار را ابتدا نكوداشت مقام مادر و قدرداني از گوشه‌اي از زحمات بي‌دريغ مادرشان دانست و افزود: برخلاف تأكيدات دين و قرآن نسبت به احترام والدين، متأسفانه ما شاهد سپردن پدر و مادرها به سراي سالمندان هستيم كه اين بي‌مهري‌ها هيچ توجيه ديني و اخلاقي ندارد، علاوه بر اين بهانه‌اي براي دورهمي برادران، خواهران و فرزندان آنها بود كه اين با هم بودن خانواده‌ها هم در جامعه در حال رنگ باختن است.

به گفته وی، اين‌گونه كارها بايد تكرار شود تا علاوه بر تكريم والدين در جامعه هم فرهنگ‌سازي صورت گیرد تا فرزندان، نوه‌ها و نتيجه‌ها بدانند بزرگان قوم بايد از احترام بيشتري در خانواده برخوردار باشند.

طاهرنيا بیان کرد: اگرچه اينگونه كارها هرگز نمي‌تواند جبران زحمات مادر باشد، اما مي‌تواند در روحيه او تأثير مثبت بگذارد؛ به قول شاعر: آب دريا را اگر نتوان كشيد/ هم به قدر تشنگي بايد چشيد.

وی ادامه داد: برگزاري اين آیین از 40 روز پیش كليد خورد و در فضاي مجازي از همه فرزندان و نوه‌ها خواستيم تا جملاتي را در تكريم مقام مادر بنويسند و عكس‌هايي كه از ايشان دارند و نماهنگ‌هايي كه ساخته‌اند را در گروه خانوادگي به اشتراك بگذارند تا در پايان جشن به بهترين‌ها جايزه داده شود.

طاهرنیا گفت: صدها جمله ادبي، عكس‌هاي يادگاري با مادر، نماهنگ و استيكر ساخته شده توسط افراد به مديريت برگزاري مراسم جشن رسيد كه برخي از آنان توسط صاحب اثر در مراسم خوانده و در نهايت به 5 اثر برتر هم جوايزي اهدا شد.

اين آیین از ساعات اوليه صبح آغاز شد و تا شامگاه ادامه داشت و روزي شاد و مفرح به دور از فضاي مجازي و مشكلات روزانه تجربه شد. در پايان مراسم حاضران با دادن هدايايي به مادر با وي عكس يادگاري گرفتند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.