انتقاد شدید تمی داکورت از اظهارات مارک کرک درخصوص پرداخت پول به ایران

اظهارات سناتور مارک کرک درخصوص آزادی زندانیان آمریکایی، انتقاد شدید نماینده دموکرات مجلس آمریکا را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت شیکاگو سان تایمز، سناتور مارک کرک، که یکی از منتقدان سرسخت اوباما به دلیل پرداخت پول به ایران است، روز پنجشنبه در مصاحبه ای اظهار کرد: «مجبور نبودیم زندانیان آمریکایی را برگردانیم.» این اظهار نظر، انتقاد شدید تمی داکورت، عضو مجلس نمایندگان آمریکا را برانگیخت.

مارک کرک روز پنجشنبه در یک برنامه رادیویی، در پاسخ به سوال مجری درخصوص پرداخت نقدی به ایران گفت: «اما می‌دانید، ما مجبور نبودیم شهروندانمان را برگردانیم. ما نباید باج می‌دادیم.»

تمی داکورت روز جمعه به اظهارات مارک کرک واکنش شدیدی نشان داد و آنها را «غیرقابل قبول» خواند. داکورت در بیانیه ای اظهار کرد: «مارک کرک خود در نیروی دریایی خدمت کرده است و می داند ما شهروندانمان را به حال خود رها نمی کنیم. گفتن این که ما مجبور نبودیم شهروندانمان را برگردانیم، جمله قابل قبولی نیست.»

وی در ادامه مدعی شد: «ما باید بکوشیم شهروندان آمریکایی زندانی در کشور دشمن را آزاد کنیم. ما نباید آنها را فراموش و به حال خود رها کنیم.»

تمی داکورت دموکرات و مارک کرک جمهوری خواه در انتخابات سنای آمریکا از ایالت ایلینوی با یکدیگر رقابت می کنند.

ستاد مارک کرک روز جمعه در پاسخ به این اظهارات با دفاع از سخنان کرک درخصوص «پرداخت باج»، به انتقاد شدید داکورت پرداخت. در این بیانیه آمده است: «تعجب آور نیست تمی داکورت، کسی که می خواهد 200 هزار پناهنده سوری را وارد کشور کند، حامی پرداخت باج به ایران باشد. پرداخت پول، یک سنت و روش خطرناک است که موجب افزایش تهدیدات نسبت به شهروندان آمریکایی خارج از کشور می شود. مارک کرک در آن مصاحبه گفته بود نمی خواهد بر شهروندان آمریکایی قیمت بگذارد.»

این اولین بار نیست که مارک کرک به دلیل اظهاراتش درخصوص آزادی زندانیان آمریکایی مورد انتقاد شدید قرار می گیرد. او پیشتر نیز در این خصوص گفته بود: «اوباما در معامله با ایران شبیه قاچاقچیان مواد مخدر رفتار کرده است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار