انتقاد سناتور جمهوری خواه از پرداخت پول به ایران/مارک کرک بر اظهاراتش علیه اوباما پافشاری کرد

پس از انتقاد شدید دموکرات ها از سخنان مارک کرک علیه اوباما، او بر اظهاراتش درخصوص پرداخت پول به ایران پافشاری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «سی بی اس شیکاگو»، چند روز پیش مارک کرک، سناتور جمهوری خواه، با انتقاد شدید از اوباما به دلیل پرداخت 400 میلیون دلار به ایران وی را به معامله به سبک و سیاق قاچاقچیان مواد مخدر متهم کرد. او پس از آن پا را فراتر گذاشت و انتقاداتی به مراتب تندتر نسبت به رئیس جمهور آمریکا به زبان آورد.

سخنان او واکنش شدید دموکرات ها و سیاه پوستان آمریکایی را در پی داشت. آنها از مارک کرک خواستند به دلیل سخنان تند خود علیه رئیس جمهور آمریکا عذرخواهی کند؛ اما کرک کوتاه نمی آید و به انتقادات خود علیه اوباما ادامه می دهد.

چند روز پیش، مارک کرک با انتقاد شدید از اوباما، پرداخت 400 میلیون دلار به ایران را مصداق دادن باج برای آزادی زندانیان آمریکایی دانست و گفت: «ما نمی توانیم تحمل کنیم که رئیس جمهور آمریکا مانند سردسته قاچاقچیان مواد مخدر رفتار کند.»

اما کرک از سخنان خود دست نکشید و روز سه شنبه نیز ادعا کرد جزئیات مخفیانه پرداخت پول به ایران نشان می دهد این معامله بیشتر شیبه معاملات افراد شرور است تا بزرگترین نظام دموکراسی در جهان. وی در سخنانش مدعی شد پرداخت پول به ایران، جان آمریکایی های خارج از کشور را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.

مارک کرک اظهار کرد اوباما در این خصوص بی پروا عمل کرده است؛ اما دموکرات ها و طرفداران اوباما معتقدند لحن مارک کرک در انتقاد از رئیس جمهور اوباما بی پروا است.

او پیشتر نیز در ماه مه (31 روز منتهی به 12 خرداد) مدعی شده بود اوباما می خواهد با دستان خود به ایرانی ها سلاح هسته ای بدهد. وی بعدا به دلیل این اظهار نظر عذرخواهی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار