کرمانشاه؛

بهزیستی متولی اصلی سلامت روانی در جامعه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بهزیستی متولی اصلی سلامت روانی،اجتماعی در جامعه و تأمین رفاه اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امید قادری با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار نفر خدمات روانشناسی تخصصی را ازطریق اداره کل بهزیستی استان فراگرفتند افزود:ضرورت دارد که دستگاه های متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی باانجام اقدامات در بحث های آموزشی، پیشگیری، غربالگری، مباحث مداخله ای و ارجاع به مراکز تخصصی پروتکل مشخصی را در راستای جلوگیری از معضلات اجتماعی داشته باشند.


به گفته این مقام مسئول، ارائه مشاوره های تخصصی از طریق شماره تلفن ۱۴۸۰  از جمله اقدامات خوب سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معضل اجتماعی خصوصا خودکشی بوده و در این زمینه اورژانس اجتماعی کرمانشاه با داشتن نیروهای متخصص توانسته 70 درصد در ارائه مشاوره هاعملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خودکشی یکی از حادترین معضلات اجتماعی است و در منطقه غرب کشورمتأسفانه آمار بالایی دارد، افزود: در این راستا نیاز است که با استفاده از خرددسته جمعی و همچنین اقدامات پژوهشی و کارشناسانه با همکاری های بین بخشی و بااستفاده از ظرفیت مراکز علمی به خصوص دانشگاه ها در راستای پیشگیری از این معضل اقدام کرد.

اورژانس اجتماعی نیز با فعالیت در کرمانشاه، شهرستانهای اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و کنگاور گام های مؤثری را در راستا جلوگیری از معضل خودکشی برداشته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.