همدان؛

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اجتماعی محلات در همدان

سخنگوی شورای شهر همدان گفت: در راستای ارتقاء محلات شهر همدان، ثبت‌نام برای تشکیل شورای اجتماعی محلات از مهرماه آغاز می‌شود.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اجتماعی محلات در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کامران گردان اظهار کرد: شورای اجتماعی محلات جایگزین شورایاران و معتمدین محلات می‌شود و براساس سند مصوب، فاصله‌ ایجاد شده بین مدیران شهری و شهروندان و عدم تحقق انتظارات شهروندان به علت نبود منابع کافی را با اولویت‌بندی امور در برنامه‌ریزی‌ها مرتفع می‌سازد.

وی افزود: شورای اجتماعی محلات یک گروه اجتماعی محلی است که تمام اقشار اعم از روحانیون، مدیران مدرسه، زنان خانه‌دار و ... می‌توانند به عضویت آن درآیند.

وی ادامه داد: تعداد هر شورای محلات حداقل 7 و حداکثر 10 نفر خواهد بود به طوریکه اعضای این شورا به عنوان نمایندگان مردم به صورت افتخاری پیگیر افزایش مشارکت هم‌محله‌ای‌ها در مدیریت اجتماعی شهر و رشد حیات اجتماعی محلات خواهند بود.

گردان اهداف تشکیل شورای اجتماعی محلات را تقویت هویت محلات، انتقال نیازهای محلات، افزایش مشارکت‌های مردمی در تصمیم‌گیری‌ها و اداره شهر عنوان و تأکید کرد: استفاده از مشارکت‌های مردمی می‌تواند مدیریت شهری را از لحاظ اجتماعی و فرهنگی یاری رساند.

وی درباره محل استقرار شورای اجتماعی محلات گفت: سعی بر مسجد محوری‌بودن است اما در هر محله‌ای فرهنگسرا وجود دارد و در صورت نیاز مکانی برای استقرار اعضای شورا اختصاص داده می‌شود.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه اساسنامه شورای اجتماعی محلات در شهرداری آماده اجراست، ادامه داد: داوطلبان می‌توانند از اول مهر در مکان‌هایی که برای انتخابات هر محله آماده می‌شود، ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.