همدان؛

سرشماری نفوس و مسکن از اواخر مهر ماه در استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: مراجعه حضوری ماموران سرشماری از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان‌ماه در استان انجام می‌شود.

سرشماری نفوس و مسکن از اواخر مهر ماه در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید اسکندر صیدایی در نشست هماهنگی سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در همدان با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر مسئول سرشماری نفوس و مسکن در استان هستند، اظهار داشت: هدف سرشماری نفوس و مسکن علاوه بر آگاهی از تعداد افرادی که در کشور زندگی می‌کنند کسب اطلاعات جمعیت شناختی است. 

وی با بیان اینکه سرشماری امسال مهر و آبان انجام می شود، ادامه داد: در این سرشماری ۷۰ سئوال طرح شده که اطلاعات مختلفی از جمله وضع سواد، مدرک تحصیلی، دین، مهاجرت، زناشویی و فرزندآوری، خانوار و مساحت زیربنای منزل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صیدایی افزود: سرشماری فرآیندی برای جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای است و شیوه انجام سرشماری در سال جاری دو روش اینترنتی و حضوری است.

وی با بیان اینکه در شیوه اینترنتی ثبت اطلاعات توسط خانواده‌ها انجام می‌گیرد و مهلت این نوع ثبت‌نام از ۳ تا ۲۴ مهرماه است، گفت: روش مصاحبه حضوری با مراجعه مستقیم مأموران به درب منازل افراد صورت می‌گیرد.

صیدایی در خصوص مرحله دوم سرشماری نفوس و مسکن امسال عنوان کرد: مراجعه حضوری ماموران سرشماری از ۲۵ مهرماه تا ۲۵ آبان‌ماه به مدت یک ماه انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۴۰ درصد از افراد جامعه با تکمیل اینترنتی اطلاعات کد آماری را به ماموران سرشماری ارائه دهند، گفت: ۶۰۰ نفر مسئول سرشماری نفوس و مسکن در استان هستند.

وی در خصوص شرایط مأمور سرشماری نفوس و مسکن نیز عنوان کرد: فردی که سرشماری را انجام می دهد ملبس به جلیقه‌ای به رنگ طوسی و آرم سرشماری و دارای کارت شناسایی معتبر خواهد بود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: سرشماری ، نفوس ، مسکن ، همدان ، مهرماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.