کرمان؛

نیاز هزار میلیاردی برای کمک به صنایع آسیب دیده

استاندار کرمان گفت: در راستای رونق تولید و کمک به واحدهای کوچک و متوسط، باید حداقل هزار میلیارد تومان برای واحدهای آسیب دیده جذب شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در شورای هماهنگی بانک های استان کرمان افزود: کارگروه رفع موانع تولید به منظور کمک به واحدها و کارگاه های اقتصادی کوچک تشکیل شده است و سیستم بانکی باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وی یاداور شد: 1150 طرح کوچک و متوسط آسیب دیده برای دریافت 974 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به بانک ها معرفی شده اند که 423 طرح بررسی شده، 59 طرح مخالفت شده ومابقی طرح ها در دست بررسی است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان یاداور شد: مدیران بانک های عامل مرکز به ویژه در استان های پایلوت اقتصادی اعلام کرده اند که مشکل اعتباری نداریم.
وی خاطرنشان کرد:اگر بانکی نمی تواند تسهیلات را پرداخت کند باید به صورت کتبی موضوع را گزارش دهد.
استاندار کرمان گفت: در راستای رونق تولید به دنبال امارسازی و اقدامات صوری نیستیم بلکه به دنبال رونق واقعی در عرصه تولید استان و رفع مشکلات واحدهای آسیب دیده هستیم.
در ادامه این جلسه رضا سنجری مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز گفت: با اقدامات انجام شده برای ثبت نام واحدهای آسیب دیده و ارائه تسهیلات بانکی به این واحدها، رتبه کرمان از 19 کشوری به رتبه 11 کشوری ارتقاء یافته است.
رئیس شورای هماهنگی بانک های استان کرمان نیز گفت:برای تامین نقدینگی بنگاه های کوچک و متوسط با وجود همه مشکلات اعتباری موجود، اقدام شده است.
حسن امیری ادامه داد: 460 طرح نیمه تمام یا با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد با پنج هزار و 223 میلیارد ریال اعتبار در بانک های استان کرمان در دست بررسی است که به مرور از تسهیلات بانکی استفاده خواهند کرد.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال قبل تا پایان مردادماه امسال 30 هزار نفر وام ازدواج را به مبلغ 1400 میلیارد ریال دریافته اند که رقم بالایی است.
وی خاطرنشان کرد: در بافت های فرسوده شهری به صورت جدی پیگیر این اعتبار و پرداخت تسهیلات هستیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار