کرمان؛

افزایش سطح امید به زندگی

استاندار کرمان گفت :با اجرایی شدن اسناد امنیت غذایی و حضور موسسات بزرگ مالی شاهد افزایش امید به زندگی در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در جلسه بررسی و رصد اسناد امنیت غذایی استان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، بحث امنیت، سلامت و ارتقای کیفیت غذا را یکی از وظایف ذاتی حکومت و دولت ها دانست و گفت: در استان کرمان با نگاهی که از روز اول در بحث سلامت و کیفیت غذایی صورت گرفت، سعی شده است براساس مقدورات امنیت و سلامت غذایی را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی با محوریت استانداری کرمان و همکاری دستگاه ها صورت گرفت، یادآور شد: این طرح منجر به تهیه و تدوین اسناد عملگرایانه و کاربردی امنیت غذایی شد و این یکی از اقدامات درخشان دولت یازدهم در استان کرمان بود.
استاندار کرمان با تاکید براینکه در استان کرمان به رغم مشکلات مالی، اقدامات بزرگ و بی نظیری انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: اقدامات دولت با استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی و مدیرانی پیگیر با گذشته قابل مقایسه نیست لذا رسانه ها می توانند این اقدامات را مورد بررسی قرار داده و نسبت به اطلاع رسانی آن ها اقدام نمایند.
رزم حسینی با اشاره به اینکه نگاه موجود در استان کرمان، نگاهی مبتنی بر توازن و توسعه همه جانبه در مناطق استان کرمان است، گفت: اقدامات خوبی در مناطق محروم استان آغاز شده که به عنوان مثال در راستای طرح امنیت غذایی 3 هزار و 500 مادر باردار شهرستان قلعه گنج که با مشکلات عدیده ای همچون کاهش وزن نوزادان و کمبود غذایی مواجه بودند، شناسایی شده اند.
وی افزود: پس از اجرای طرح امنیت غذایی در این منطقه و ارائه بسته های غذایی برای این مادران باردار، مشکل این بانوان مرتفع شده است لذا مصمم هستیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان این طرح در مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی استان کرمان تکثیر و عملیاتی شود.
استاندار کرمان یادآور شد: به همت مدیران دستگاه های اجرایی، سیاستی که در راستای اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان شرکت های توانمند در استان به دنبال آن بودیم، اجرایی شد و به همین منظور تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.
رزم حسینی یادآور شد: در آینده نزدیک نیز با تولیت آستان قدس رضوی تفاهمنامه ای را در راستای حضور در توسعه استان کرمان منعقد خواهیم کرد و سبک جدیدی از اداره کشور را که در استان کرمان در حال تمرین هستیم را به کشور تسریع خواهیم کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در ادامه این جلسه، گفت: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید بعضی از شهرستان‌های استان در وضعیت ناامن تغذیه قرار داشتند که در این راستا تدوین سند امنیت غذایی در سال 93 بر اساس دستور استاندار کرمان و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی و دفتر امور اجتماعی استانداری آغاز شد.
وی با تاکید براینکه همدلی و همکاری بی‌نظیر بین بخش‌های مختلف و مدیریت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در تدوین و اجرای اسناد امنیت غذایی استان کرمان مشهود است، خاطر نشان کرد: بیش از 30 نفر از مدیران استانی به عنوان اعضای کارگروه امنیت غذایی استان کرمان انتخاب و اسناد نان سالم، آب شرب سالم، گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر خام، افزایش ریزمغذی‌ها، کاهش آلاینده‌ها و کاهش سموم و آفتکش‌های کشاورزی تدوین شد و در شورای سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسید.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.