بهای نفت در خیزی کوتاه، یک درصد افزایش یافت

تحلیلگران انرژی بر این باورند بازار نفت با وجود مازاد عرضه، تلاش می کند به تعادل برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، روز چهارشنبه بهای نفت در روز ناپایداری که در کشمکش بین چشم انداز مازاد عرضه و احتمال توافق تولیدکنندگان برتر نفت نوسان دارد، یک درصد افزایش داشت.

بهای نفت خام برنت با افزایش 56 سنتی، یا 1.2 درصدی، به بشکه ای 47 دلار و 82 سنت رسید. بهای نفت خام آمریکا نیز با افزایش 56 درصدی، به میزان 1.3 درصد افزایش یافت و به 45 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید.

تونی هدریک، تحلیلگر انرژی در موسسه سی اچ اس هجینگ گفت:بازار تلاش می کند بهای نفت را در میانه 40 تا 50 دلار نگه دارد زیرا عرضه بین المللی، نسبتا زیاد است و احتمال این که اعضای اوپک و کشورهای غیرعضو اوپک بتوانند به توافق برسند نیز وجود دارد و همین مسئله از بازارها حمایت می کند.

روز دوشنبه پس از آن که روسیه و عربستان اعلام کردند در خصوص همکاری برای برقراری ثبات در بازار نفت به توافق رسیدند، بهای نفت نیز افزایش یافت. اما پس از آن به دلیل احتمال ضعیف بودن توافق کشورهای اوپک و کشورهای دیگر برای تعیین محدودیت در افزایش تولید، بهای نفت نیز دوباره افت کرد.

قرار است نشست کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیرعضو از جمله روسیه، از 26 تا 28 سپتامبر در الجزایر برگزار شود. تلاش قبلی برای بازگرداندن ثبات به بازار نفت، در ماه آوریل با شکست مواجه شد.

طارق ظهیر، تحلیلگر کارشناس مؤسسه تایکی کپیتال گفت: گمان می کنم بهای نفت باز هم کمتر شود. این نشست نیز کاری از پیش نخواهد برد. اگر هم توافقی باشد، باز هم میزان تولید کنونی اعضا، تاریخی است.

ایران نیز اعلام کرده است فقط در صورتی با این برنامه تعیین سقف تولید موافقت می کند که اعضای دیگر، حاضر شوند سهم ایران از بازار نفت، به میزان قبل از تحریم ها برگردد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار