داستان زندگی مرد سیندرلایی

فیلم " مرد سیندرلایی" در برنامه فیلم و ورزش رادیو ورزش مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

داستان زندگی مرد سیندرلاییبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو ورزش فیلم سینمایی مرد سیندرلایی در سال 2005 به کارگردانی جان هاوارد کارگردانی که نامزد اسکار نیز شده است، ساخته شد. زمان فیلم 144 دقیقه است. 88 میلیون دلار هزینه ساخت فیلم است و 108/5 میلیون دلار فروخته است. مرد سیندرلایی در سه بخش در اسکار، دو بخش در جشنواره فیلم های تلویزیونی انگلستان و در دو بخش در جشنواره گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه های مختلف شد که البته به هیچ کدام دست پیدا نکرد.

کوروش جاهد منتقد فیلم درباره خلاصه فیلم اظهار داشت: فیلم روایت گر داستان واقعی زندگی جیمز جی براداک بوکسور آمریکایی است که در دهه 30 اتفاق می افتد. در دهه 30 یک بحران اقتصادی آمریکا را فرا گرفت. خانواده براداک به دلیل تنگ دستی مجبور می شوند فرزندان خود را به خانواده های دیگری بسپارند. نهایتا جیمز برای تامین خانواده اش به گدایی روی می آورد. یکی از دوستانش او را در حال گدایی می بیند و از وضعیتش بسیار ناراحت می شود و از او می خواهد دوباره به دنیای ورزش بازگردد تا از این راه بتواند برای خود پولی بدست آورد. جیمز دوباره به ورزش بر می گردد و زندگی اش متحول می شود.

وی ادامه داد فیلم ورزش بوکس را در کنار خشونت زندگی نشان داده است. بدین معنا که قهرمان فیلم برای رسیدن به خوش بختی و دور شدن از تلخی خای زندگی، باید مشت بزند و با آن ها مبارزه کند. نام فیلم نیز از آن جا نشات می گیرد که جیمز با ورود به بوکس با دنیای جدیدی روبرو می شود. این فیلم مرا یاد فیلم "گاو خشمگین" اسکورسیزی می اندازد. در گاو خشمگین نیز از اشتراکات زندگی واقعی و بوکس صحبت می شود.

فیلم و ورزش سه شنبه ها ساعت 21:45 با اجرای هوشنگ للهی به بررسی فیلم های ورزشی می پردازد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار