اصفهان؛

اجرای آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «سبق» در دارالمومنین کاشان

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،از برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره قصص قرآنی «سبق» در روز جمعه 19 شهریورماه خبرداد.

محمد علی یوسفی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: این آیین با تقدیر نفرات برتر و معرفی آنها در سه رده سنی «کودکان و خردسالان»، «نوجوانان» و «جوانان و بزرگسالان» از ساعت 20:30  شامگاه جمعه 19 شهریورماه در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور استاد خانجانی یکی از پژوهشگران برجسته و مولف کتاب «هنر قصه گویی» برگزار می شود.
وی،افزود: رقابت حضوری شرکت کنندگان در مرحله نهایی جشنواره در سه مقطع سنی تا 10 سال، 11 تا 17 سال و حداقل 18 سال که پس از رقابت در مرحله مقدماتی به صورت حضوری و غیرحضوری موفق به راهیابی به مرحله پایانی مسابقات شدند در روز پنجشنبه 18 شهریورماه اجرامی‌شود.
به‌گفته‌وی، کارگاه آموزشی قصه گویی نیز با حضور مدرسان مطرح با هدف آموزش صحیح قصه گویی جذاب در زمینه کلام وحی در حاشیه اجرای مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر در روز 19 شهریورماه برپامی‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،تصریح‌کرد: ترویج و تاثیر فرهنگ قرآنی، یادآوری زندگی پیامبران و سرنوشت مردمان زمان آنها هدف از اجرای جشنواره قصص قرآنی «سبق»  است.
یوسفی، افزود:شرکت ‌کنندگان در جشنواره قصه گویی قرآنی در دو مرحله مقدماتی و نهایی با موضوع قصه گویی به صورت تصویری و فیلم‌برداری از قصه‌گو در مقاطع سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به رقابت می‌پردازند.
وی گفت:در مرحله مقدماتی از میان 200 متقاضی، بیش از 150 نفر در دو بخش حضوری و غیرحضوری و در سه رده سنی «کودکان و خردسالان»، «نوجوانان» و «جوانان و بزرگسالان» و به ترتیب با سه مقطع سنی 5 تا 10 سال، 11 تا 17 سال و حداقل 18 سال به رقابت پرداختند.
به‌گفته‌وی،60 درصد شرکت کنندگان در بخش حضوری و 40 درصد در بخش غیرحضوری روایت‌گر قصه های قرآنی بودند و همچنین نوجوانان با 50 درصد میزان حضور بیشترین نماینده را در این رقابت به خود اختصاص دادند و کودکان و خردسالان با 30 درصد و بزرگسالان با 20 درصد رتبه های بعدی را از نظر میزان مشارکت کسب کردند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،قضاوت آثار رسیده توسط داوران مجرب از کاشان، نطنز و قم به مرحله نهایی رایادآورشد و گفت:از هر رده سنی و از هر بخش سه نفر به عنوان منتخب اولیه برگزیده شدند که منتخبان نهایی پس از رقابت در روز 18 شهریورماه و مسابقه حضوری معرفی می‌شوند.
یوسفی اظهارداشت: قصه های خوب برای بچه های خوب، دوره کامل قصه های قرآن از آغاز خلقت تا رحلت خاتم انبیا و قصه های قرآن به قلم روان از جمله کتاب‌های معرفی شده به این جشنواره بود.
شایان ذکر است دومین جشنواره قصه گویی «سبق»به همت فرهنگسرای معراج و با همکاری همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، اداره تبلیغات اسلامی، موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی و جامعه القرآن الکریم کاشان اجرا می‌شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.