ایلام؛

10میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی های روستایی

فرماندار آبدانان گفت: تعاونی های اشتغالزایی در روستاها بین یک تا 10 میلیارد ریال تسهیلات بدون سود می گیرند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مجید عسگری گفت: این تسهیلات در قالب اجرای طرح های توسعه روستایی پرداخت می شود و سود آن را نیز بطور کامل دولت می پردازد.

به گفته عسگری، با اجرای طرح های توسعه روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت، چهره روستاهای این شهرستان متحول می شود.

وی افزود: این طرح های اقتصادی توسعه ایی توسط دولت و بمنظور ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، تقویت اقتصاد خانوارها، ایجاد صنایع و کارگاه های کوچک خانگی در مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری اجرای می شوند.

فرماندار آبدانان گستره اجرای طرح را در روستاهای محروم و دور افتاده اعلام کرد و گفت: دولت در اجرای این طرح و در قالب تشکیل تعاونی های اشتغالزایی بین یک تا 10 میلیارد ریال تسهیلات بصورت قرض الحسنه و بدون دریافت سود به متقاضیان پرداخت می کند.

عسگری مدت باز پرداخت تسهیلات طرح توسعه روستایی را چهار سال دانست و تاکید کرد: تسهیلات تعاونی های روستایی دارای یکسال مهلت و تنفس در بازپرداخت است و به منظور بهره مندی از این تسهیلات متقاضیان نیاز به معرفی ضامن ندارند و کارت بانکی ویژه واریز یارانه خانواده ها را به عنوان تضمین قبول می کنند.

وی پرداخت تسهیلات در قالب این طرح را در روستاها بی سابقه دانست وافزود: به طرح ها و تعاونی هایی تسهیلات پرداخت می شود که دارای توجیه اقتصای و بازده و خروجی مورد قبول کارشناسان مرتبط باشد.



انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، ابدانان ، وام ، تعاونی ، 10
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.