همدان؛

10 هکتار از اراضی تویسرکان آتش گرفت

رئیس منابع طبیعی تویسرکان گفت: 10 هکتار از مراتع 2 روستای این شهرستان به علت بی احتیاطی یک کشاورز آتش گرفت.

10 هکتار از اراضی تویسرکان آتش گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدباقر دباغی اظهار داشت: دیده بان های مستقر در مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی ساعت 16 روز گذشته گزارش یک مورد آتش سوزی را اطلاع رسانی کردند .

وی گفت: پس از حضور 6 نفر از کارکنان این اداره کل در محل بروز حادثه، آنها پس از هشت ساعت تلاش موفق به مهار آتش شدند.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته یک کشاورز اقدام به آتش زدن کاه و کلش زمین کشاورزی کرده و دامنه این آتش سوزی به مراتع سرایت می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی تویسرکان بیان کرد: با توجه به وزش باد شدید، دامنه آتش سوزی گسترده تر شده به گونه ای که همزمان شدن وزش باد با سخت گذر بودن محل حادثه و تاریکی هوا، مهار آتش را با سختی هایی مواجه کرد.

دباغی اضافه کرد: در جریان این آتش سوزی 10 هکتار از مراتع 2 روستای ابرلاق سفلی و ابرلاق علیا طعمه حریق شدند.

وی افزود: در حالی این آتش سوزی توسط 6 کارمند منابع طبیعی تویسرکان مهار شد که این افراد هیچگونه آموزشی در زمینه نحوه مهار آتش را فرا نگرفته و تجهیزاتی هم برای مهار حریق نداشتند.

وی اظهار کرد: در جریان مهار آتش، 2 تن از کارکنان منابع طبیعی دچار دود زدگی شده و از نظر تنفسی با مشکل مواجه شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی تویسرکان تصریح کرد: نهادهایی که آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی را تجویز کرده اند در زمینه اتش گرفتن مراتع مسئول هستند چون آتش زدن کاه وکلش نه تنها فایده ای برای کشاورزان ندارد بلکه با مخاطراتی نیز همراه است.

دباغی یادآوری کرد: در پنج ماهه سال گذشته 21 فقره آتش سوزی به وسعت 40 هکتار در مراتع تویسرکان رخ داد که این آمار در سال جاری با کاهش روبرو بوده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.