بازگشت جبهه النصره و همپیمانانش به نقطه صفر/ محاصره مجدد گروه‌های مسلح در شرق حلب

ارتش سوریه با پیشروی‌های گسترده‌ در جنوب حلب، همه دستاوردهای جبهه النصره و همپیمانانش را از بین برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، منابع نظامی سوری گزارش دادند: ارتش سوریه مجددا با گذشت یکماه، گروه‌های مسلح را در شرق حلب به محاصره خود درآورد.

این منابع بیان کردند: روز گذشته ارتش سوریه با تسلط بر دانشکده‌های نظامی و محور راموسه در جبهه جنوبی حلب موفق شد که شرق حلب را مجددا محاصره کند و تلاش یکماه قبل جیش‌الفتح (جبهه النصره سابق) و همپیمانان آن در شکستن این محاصره را بی‌نتیجه بگذارد.

منابع نظامی سوری اعلام کردند: ارتش سوریه و همپیمانان آنها موفق به تسلط بر مدرسه فنی هوایی و دانشکده های امور تسلیحات و توپخانه، پس از نبرد سنگین با گروه‌های مسلح و وارد کردن خسارات و تلفات سنگین به آن‌ها شدند.

منابع نظامی افزودند: جاده مواصلاتی میان مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح در حومه جنوبی حلب و حومه شرقی ادلب به سوی مناطق تحت کنترل آن‌ها در بخش های شرقی شهر به طور کامل بسته شد.

ارتش سوریه تنها راه امدادرسانی را یک هفته قبل زیر آتش گرفته بود، اما با بازپس گیری دانشکده‌ها همه راه‌های امداد رسانی گروه‌های مسلح قطع شد.

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن‌ها قبلا موفق به تسلط بر ام القرع و عماره شده بودند و شماری از افراد مسلح به منظور گرفتار نشدن در محاصره پا به فرار گذاشته بودند.

منابع نظامی سوری از اسارت شماری از افراد وابسته به جیش‌الفتح به دست ارتش سوریه خبر دادند.

کارشناسان نظامی انتظار دارند که نیروهای ارتش سوریه به پیشروی به سوی کارخانه‌های دباغات در منطقه راموسه در جنوب و مدرسه حکمت و روستاهای جنوب غربی برای تامین دروازهای جنوبی حلب و استفاده از آن به جای جاده کاستیلو، ادامه بدهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار