نزدیک‌شدن مسکو و واشینگتن به توافق در خصوص سوریه/ ارسال نامه‌ای برای مخالفان سوری از سوی آمریکا

معاون وزیر خارجه روسیه از نزدیکی مسکو و واشینگتن به امضای توافقی درخصوص سوریه خبر داد.

نزدیک‌شدن مسکو و واشینگتن به توافق در خصوص سوریه/ ارسال نامه‌ای برای مخالفان سوری از سوی آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "اسکای نیوز"؛ در خبری فوری به نقل از معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: "مسکو و واشینگتن، به امضای توافقی در خصوص سوریه نزدیک شده‌اند."

ریابکوف در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «ما به توافق، نزدیک هستیم... ولی هنر دیپلماسی مستلزم زمان برای اجرا است. من نمی توانم به شما بگویم چه زمانی توافق حاصل و اعلام خواهد شد.»

وی افزود «من فکر می کنم ما هیچ دلیلی نداریم که انتظار داشته باشیم گفتگوها فروبپاشد.»

ریابکوب با اعلام این که «ما درباره جدی ترین مسائل اجرای آتش بس گفتگو می کنیم» افزود: «سخت ترین کار، ادامه دارد.»

وی گفت: «تا زمانی که ما آخرین آجر را بگذاریم... نمی توانیم بگوییم که نتایج، به دست آمده است.»

این در حالی است که هفته گذشته نیز اخبار ضد و نقیضی از نزدیک شدن دو طرف روسی و آمریکایی به توافق در خصوص سوریه منتشر شد که مسئولان روسیه آن را تکذیب کردند.

گفتنی است بیش از پنج سال است که گروه های شورشی، با کمک برخی کشورهای منطقه و غرب، علیه دولت قانونی سوریه سلاح به دست گرفتند و با بحران آفرینی در این کشور، هزاران نفر را به خاک و خون کشیده اند.

العربیه نیز به نقل از "استفان دی میستورا" -فرستاده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد روسیه و آمریکا به زودی در خصوص سوریه به توافق خواهند رسید.

همچنین ‎شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش گزارش داد: آمریکا در پیامی به مخالفان سوری از نزدیک شدن توافق با روسیه درباره مسائل مربوط به سوریه خبر داد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد مسکو و واشینگتن بر سر مسائل متعددی درباره سوریه به توافق رسیده اند و فردا در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود برای عبور از معدود مسائل مورد اختلاف بین دو کشور تلاش خواهد کرد.

العربیه گزارش داد: فرستاده آمریکا به سوریه اعلام کرد به موجب این توافق، روسیه دیگر مناطق تحت سیطره مخالفان را بمباران نخواهد کرد و شمال حلب خالی از تسلیحات خواهد شد.‎



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
امیدوارم دوباره شاهد فریبکاری امریکا و بر باد رفتن زحمات جبهه مقاومت نباشیم
آخرین اخبار