حزب آلترناتیو برای آلمان در آستانه دستاوردی بزرگ در حوزه انتخابیه مرکل

حزب ضد مهاجر آلمان خود را برای یک پیروزی بزرگ در ایالت مرکل آماده می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز یکشنبه رای گیری انتخابات ایالتی در ایالت مِکْلِنبورگ-فورپومِرن آلمان آغاز شد. به دنبال کاهش محبوبیت صدر اعظم آلمان و افزایش مخالفت ها با سیاست های مهاجرتی وی، «حزب آلترناتیو برای آلمان» در شرف کسب دستاوردی بزرگ در این انتخابات است.

حزب راست گرای آلترناتیو برای آلمان به شدت مخالف سیاست های آنگلا مرکل است و با تکیه بر تبلیغات ضد پذیرش مهاجر آرای بسیاری را به خود اختصاص داده است.

پیش از برگزاری این انتخابات، پیش بینی ها خبر از برتری این حزب در انتخابات ایالتی مِکْلِنبورگ-فورپومِرن آلمان داشت. این انتخابات درست یک سال پس از سیاست درهای باز مرکل برگزار شد. در سال 2015 بیش از یک میلیون پناهجو به خاک آلمان وارد شدند.

برآورد می شود در انتخابات پیش رو در برلین و همچنین انتخابات ملی در سپتامبر آینده نیز اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (حزب مرکل) موفق به کسب اکثریت آرا نشود. مردم آلمان در سه انتخابات ایالتی دیگر در ماه مارس (31 روز منتهی به 13 فروردین) نیز با طرد حزب مرکل به حزب آلترناتیو برای آلمان رای دادند. 

پیروزی حزب ضدمهاجر آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ایالتی مکلنبورگ-فورپومرن تا حد زیادی برای مرکل تحقیرآمیز خواهد بود. آنگلا مرکل در پی اولین انتخابات مشترک هر دو آلمان شرقی و غربی در دسامبر ۱۹۹۰، از ایالت مکلنبورگ-فورپومرن به بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان) راه یافته بود. حال پس از گذشت چند سال، حزب آلترناتیو برای آلمان توانسته است توجه افراد زیادی را در این ایالت به خود جلب کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار