استفاده تبلیغاتی «حزب آلترناتیو برای آلمان» از بحران مهاجرت

«حزب آلترناتیو برای آلمان» در تبلیغات انتخاباتی خود، از مساله بحران مهاجرت در این کشور استفاده گسترده ای کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در تابستان آرام آلمان در گوشه شمال شرقی این کشور، تابلوهای تبلیغاتی متعددی به چشم می خورد. این تابلوها پیام های تبلیغاتی بسیاری با خود دارند. 

در این میان، یکی از تابلوهای تبلیغاتی حزب راست گرای «آلترناتیو برای آلمان» جلب توجه می کند. در این تابلو دو مرد سیاه پوش، که با عنوان «پناهجویان متجاوز» معرفی شده اند، در کمین یک زن سفیدپوست هستند. همچنین در کنار این عکس، پیامی به این مضمون نوشته شده است: «اگر به برطرف شدن بحران مهاجرت، کاهش میزان جرم و جنایت و همچنین امنیت دوران بازنشستگی توجه دارید، به حزب آلترناتیو آلمان رأی دهید.»

یکشنبه 4 سپتامبر انتخابات ایالتی در ایالت شرقی «مِکْلِنبورگ-فورپومِرن» برگزار می شود. پیش بینی شده است که حزب آلترناتیو برای آلمان در این ایالت اکثریت آرای مردم را کسب کند.

حزب «آلترناتیو برای آلمان» یک حزب محافظه کار است. این حزب به شدت مخالف سیاست های مرکل و همچنین مساله مهاجرت در این کشور است. تنها سه سال از تاسیس این حزب راست گرا می گذرد؛ اما این حزب توجه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

براساس آخرین نظرسنجی ها، حزب آلترناتیو آلمان به احتمال زیاد پیروز انتخابات ایالتی در ایالت شرقی مِکْلِنبورگ-فورپومِرن خواهد شد. این درحالی است که حزب « اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» با کاهش محبوبیت در میان آلمانی ها مواجه شده است. کاهش محبوبیت این حزب به نفع آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور، نیست.

بخش عظیمی از ایالت مِکْلِنبورگ-فورپومِرن را مناطق روستایی تشکیل می دهد. شاید تبلیغاتی درخصوص جلوگیری از موج مهاجرت در این منطقه کمی اغراق آمیز باشد. در سال 2015 این ایالت تنها 26 هزار مهاجر پذیرفت که بخش بسیار کوچکی از آمار 1 میلیونی پناهجویان آلمان را تشکیل می دهد.

با این حال، کلید موفقیت حزب آلترناتیو برای آلمان در این ایالت، استفاده از مسئله مهاجرت و پررنگ کردن آن در حوزه انتخابات است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار