اهواز؛

فیلمساز خوزستانی، داور نهایی جشن خانه سینمای ایران

محمود رحمانی داور نهایی هجدهمین جشن خانه سینمای ایران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمود رحمانی فیلمساز خوزستانی که صاحب آثار تحسین شده ای چون نفت سفید، مدارصفر درجه، ملف گند و مادرم بلوط است با حکم کمال تبریزی دبیر جشن روز ملی سینما به عنوان یکی از داوران اصلی در مرحله نهایی هجدهمین جشن خانه سینمای ایران انتخاب شد.

این فیلمساز  که پیش از این در جشنواره های دیگری به عنوان داور حضور داشته و مدرس سینما است ورک شاپ های مختلفی را در سراسر کشور را برگزار کرده است و رکورد بلندترین پلان سکانس سینمای مستند ایران با نام ملف گند از آن او است.

محمود رحمانی توانسته  جوایز متعدد ملی و بین المللی از جمله جایزه معتبر روبرتو روسلینی/جایزه بهترین فیلم جشنواره نورنبرگ/جایزه ویژه هیت داوران جشنواره بروگسل/لوح و نشان ویژه ی دون خوزه لو ای جی (مستند ساز برجسته ایتالیایی) جایزه ویژه هیت داوران فستیوال مونیخ بخاطر دستاورد ویژه در روایت و ساختار تجربی/جایزه نتپک برای استعداد جدید سینما (شبکه توسعه سینمای آسیا-آسیا پاسافیک)جایزه بهترین فیلم جشنواره مدفست ایتالیا، جایزه ویژه هیت داوران جشنواره میلینیوم و... را برای آثارش بدست آورد.

چهل و یک فیلم مستند برگزیده به بخش مسابقه اصلی راه یافته اند که هیت داوران میبایستاز بین چهل و یک فیلم در سه بخش فیلم بلند، میان مدت و کوتاه مدت ، مجموعا هفت برگزیده داشته باشد.

امسال در بخش مسابقه نهایی نیز  سه  فیلمساز  خوزستانی با موضاعات مربوط به خوزستان با سه فیلم مستند به نام های آن دو (بامحوریت دفاع مقدس) ساخته ی ماجد نیسی، برد(به معنای سنگ، با موضوع نفت) ساخته حمید جعفری و زندگی در خور موسی(با موضوع محیط زیست) ساخته حجت طاهری حضوری در خور توجه دارند.

جشن مستقل خانه سینما و انجمن مستند سازان سینمای ایران که با همکاری انجمن تهیه کنندگان این رشته در حال انجام داوری است در روز ١٥شهریور در کاخ نیاوران با اعلام برترین ها به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.