در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

متن قانون اساسی تاکید دارد که خانواده محور برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها، اقدامات و مقررات قرار گیرد

موضوع اهمیت بنیان خانواده و ابلاغ سیاست‌های کلی ابلاغی خانواده توسط مقام معظم رهبری با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفتگوی ویژه خبری امشب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، موضوع اهمیت بنیان خانواده و ابلاغ سیاست‌های کلی ابلاغی خانواده توسط مقام معظم رهبری با حضور "شهیندخت ملاوردی" معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و "کبری خزعلی" عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

 در ابتدای این بحث شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و  خانواده اظهار داشت: سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده  ۱۶ بند راهبردی را در بر می گیرد و تاکید این سیاست ها نیز بر بحث خانواده محوری، تقویت بنیان خانواده و جامعه خانواده محور است.

وی اضافه کرد: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی کلیه سیاست ها، قوانین و برنامه ها باید مبتنی بر استواری روابط خانوادگی و تحکیم بنیان خانواده باشد و شانزده سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری نیز مجموعه تدابیر در بحث خانواده محوری را در بر می گیرد که باید این سیاست ها به موازات دیگر مورد توجه واقع شوند.

متن قانون اساسی تاکید دارد که خانواده محور برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها، اقدامات و مقررات قرار گیرد

در ادامه این بحث کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهار داشت: متن قانون اساسی و متن سیاست های کلان مصوب نظام تحت عنوان تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده که در سال ۸۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و همچنین مهندسی فرهنگی که تا سال ۹۱ به این مساله پرداختند خانواده را محور همه برنامه ریزی ها، سیاست گذاری ها، اقدامات و مقررات می داند و هر نوع برنامه ریزی اگر بخواهد در این جهت  کوچکترین خللی ایجاد کند باید تغییر یابد.

وی تصریح کرد: پیش از ابلاغ این سیاست ها توسط مقام معظم رهبری ما مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشتیم و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برگرفته از این سیاست های ابلاغی برنامه پنج ساله را تقدیم به مقام معظم رهبری می کند که اگر این سیاست ها به اجرا در می آمد این وضعیت را نداشتیم و هنوز نیز در حوزه اجرا مشکل داریم.

ملاوردي با اشاره به عدم هماهنگی و جزیره گونه کار کردن متولیان در این حوزه گفت: موضوع خانواده مسئله ای فرابخشی است و لذا باید شاهد هم افزايي دستگاه ها با یکدیگر باشیم.
وی با بیان اینکه،  تنظیم خانواده سیاست نظام بود که با ورود به مرحله جدید تغییر یافت افزود: اکنون مصلحت ایجاب می‌کند که افزایش جمعیت را در دستور کار قرار دهیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان با اشاره به اینکه، از برنامه سوم مباحث زنان به مرحله توسعه ورود پیدا کرد اظهار داشت: از این برنامه مشارکت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی زنان مطرح شد.

وی با بیان اینکه،  مقرر شده است تا بر اساس شاخص هایی وضعیت زنان و خانواده تعیین شود تصریح کرد: باید بتوانیم نرخ رشد ازدواج را افزایش دهیم. 

ملاوردي با اشاره به اجرای ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه افزود: برنامه چهارم مبتنی بر سند پکن نیست و قضاوت در این زمینه درست نیست.

معاون رییس جمهور در امور زنان گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته مقرر شده است تا دستگاه ها سالی یک بار گزارش خود را ارائه بدهند تا بتوانیم آنها  را بر اساس شاخص ها تطبیق دهیم.

خزعلی با اشاره به برنامه های توسعه دوم، سوم، چهارم و پنجم ادامه داد: توسعه‌ کشور با قید تقویت نهاد خانواده مطرح است لذا زن در توسعه‌ ملاک قرار گرفته شده است.
وی با بیان اینکه، 11 میلیون جوان مجرد و 5 میلیون مطلقه و بیوه داریم گفت: باید به فکر وضعیت آینده باشیم زیرا ممکن است بحران به وجود آید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار