شیراز؛

پرداخت سهم حق بیمه کلزا کاران توسط دولت

دولت، سهم حق بیمه کشاورزان کلزا کار را پرداخت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در جلسه توسعه کشت کلزا در شهرستان اقلید گفت: برای تحقق اهداف افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی ( کلزا و دانه های روغنی)، تنوع در استفاده از ارقام مختلف کلزا را در دستور کار خود قرار دادیم.
وی افزود: جهت تولید پایدار محصول استراتژیک گندم ناگزیر به کشت کلزا و در تناوب قرار دادن این محصول در الگوی کشت هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین رعایت تاریخ کاشت، تراکم بهینه، تغذیه مناسب، استفاده از سامانه های نوین آبیاری، کنترل عوامل خسارت زا و مدیریت مزرعه را از راهکارهای افزایش تولید کلزا دانست و افزود: استان فارس بایستی بیش از 22 هزار هکتار کلزا در سال زراعی 95-96 کشت کند که این سازمان تمام تلاش خود را در جهت تحقق سیاست های ابلاغی ضریب خود اتکایی محصولات اساسی مد نظر قرار داده است.
وی اظهار کرد: بایستی در سال زراعی 96-95 بیش از 2 هزار و 625 هکتار کلزا در شهرستان های شمالی استان شامل آباده، اقلید، بوانات، خرم بید و سرچهان کشت شود که برای شهرستان اقلید بیش از 1 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت در نظر گرفته شده است.
قاسمی خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی فارس برای توسعه کشت کلزا سیاست های حمایتی ویژه ای مد نظر قرار داده است که می توان به تهیه ارقام هیبرید پر محصول با 70 در صد یارانه دولتی، تامین کارنده های مخصوص کلزا و سایر ادوات تخصصی کاشت، داشت و برداشت با 50 در صد یارانه، تامین 300 میلیارد تومان تسهیلات، برنامه ریزی خرید آسان و پرداخت سریع بهای کلزا، پیگیری افزایش سطح بیمه کسری با همکاری صندوق بیمه، پرداخت سهم حق بیمه کشاورزان برای کل سطح زیر کشت کلزای کشور توسط طرح و استفاده از توانمندی های بخش خصوصی و تعاونی ها اشاره کرد.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: پرداخت ، سهم ، حق بیمه ، دولت ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیله سوار
۱۰:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
با سلام خدمت تمامی مردم شریف ایران به خصوص کشاورزان عزیز و زحمت کش
و عرض خسته نباشید خدمت دوستان باشگاه خبرنگاران جوان
متاسفانه باید اعلام کنم در استان اردبیل شهرستان بیله سوار شرایط بیمه کشت گلزا در سال زراعی 95-96 به هیچ عنوان قابل قبول نیست علت بر اینکه وقتی ما یه محصول یا هر چیز دیگه ای رو وقتی بیمه میکنیم تبعا باید پرداخت خسارت کامل رو شرکت بیمه عهده دار باشه.
شرکت بیمه علاوه بر اینکه محصول رو زمانی اعلامم بیمه گری کرده که از کاشت محصول سه ماه و بیشتر گذشته بود و وقتی دید که خسارت های زیادی به محصول وارد شده عملا از زیر بیمه کردن در رفت و مبلغ بیمه 4 میلیون بر هتکار رو طبق گفته ها به 350 هزار تومان کاهش داد.
اول اینکه مگه محصول گلزار بر هر هکتار 320 تومان سود داره..؟
کمترین بازدهی گلزار بر هکتار 1200 کیلو و قیمت تعیین دولت کیلویی 2780 تومان که مبلغی بیش از 3 میلیون بر هکتار بازدهی داره.
پس شرکت بیمه با کدام حمایت از کشاورز پا به عرصه گذاشته..؟
سوپزیت دولت و یارانه دولت برای کشت آغارین گلزا بر هکتار 2 میلیون و در مرحله دوم 2.5 میلیون بود..! از این مبلغ بر هر هکتار 1.5 میلون وام 4 درصد پرداخت شده مابقی کجا رفت..! بعد برداشت پرداخت میکنند؟؟
یک ماه دیگه برداشت گلزاست هنوز شرکت بیمه هیچ عکس العملی نشان نداده و هنوز هیچ مبلغی رو تعیین و پرداخت نکرده.
آخرین اخبار