سخنگوی شورای شهر ارومیه؛

توجه به سرمایه گذارن بخش کشاورزی رویکرد جشنواره انگور

میرعلی محمدی با اشاره به این مطلب گفت: برگزاری جشنواره انگور در ارومیه سبب جذب سرمایه‌گذار و افزایش ظرفیت گردشگری این شهر می‌شود .

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سخنگوی شورای شهر ارومیه با اشاره به برگزاری جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه اظهار داشت : بی‌شک شهر ارومیه به عنوان یک باغ‌شهر دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی است.

وی گفت : یکی از سیاست‌های شورای شهر ارومیه تامین بسترهای لازم به منظور شناساندن انواع ظرفیت‌ها از جمله علمی و فنی و تخصصی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، تجارت، عمران و آبادانی، انواع صنایع تبدیلی، صنایع دستی، صنایع غذایی و معرفی ویژگی‌های هنری، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی به منظور بهره‌مندی و برخورداری مردم ارومیه، استان و کشور است.

عضو شورای شهر ارومیه تصریح کرد : در این رابطه تلاش‌های فراوانی با بررسی پیشنهادات متعدد در کمیسیون پنج گانه شورای شهر ارومیه انجام پذیرفته است.

وی اظهار داشت: البته در این زمینه اولویت‌بندی بسیار مناسبی با شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرداری ارومیه و به منظور بهره‌مندی هر چه سریعتر مردم از اجرای مصوبات شورای شهر انجام شده به گونه‌ای که به ترتیب اهمیت این مصوبات در حوزه‌های عمران، حمل و نقل شهری، خدمات شهری و محیط زیست، سرمایه‌گذاری و گردشگری، فرهنگی و اجتماعی، عمران و حمل و نقل، حقوقی و مالی و نیز نظارت بر اجرای مصوبات انجام می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره انگور یکی از ظرفیت‌های بالقوه شهر ارومیه با وجود فراوانی تنوع در تولید انگور و وجود مساحت بسیاری از باغات شهری در دشت ارومیه و روستاهای اطراف آن است گفت: شورای شهر و شهرداری ارومیه در نظر دارد سایر جشنواره‌‌ها همچون جشنواره هنری، علمی، مطبوعاتی، اقتصادی، اجتماعی و گردشگری را در صورت ارائه پیشنهادات از سوی سازمان‌های دولتی و یا سایر مجامع غیردولتی برنامه‌ریزی و اجرا کند.

سخنگوی شورای شهر ارومیه تصریح کرد: چهارمین جشنواره انگور به دنبال برگزاری سه جشنواره موفق آن در سال‌های گذشته در تاریخ 23 تا 30 شهریور در دهکده ساحلی چی‌چست و به مدت هشت روز برگزار می‌شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن تجربه برگزاری سه جشنواره انگور پیشین، جشنواره انگور امسال به منظور جذب سرمایه‌گذاری‌ها در همه زمینه‌ها از جمله کشاورزی، افزایش ظرفیت گردشگری ارومیه، شناسایی و بهره‌مندی از تولیدات بومی کشاورزی، صنعتی و غذایی برای افزایش صادرات و نیز افزایش درآمدهای شهری ارومیه و روستاهای اطراف به ویژه افزایش درآمد خانواده‌های کوچک و آسیب پذیر ساکن این منطقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.