ارومیه؛

ایجاد بسترسازی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: یکی از روش های مناسب برای برنامه‌ریزی درآمدهای پایدار شهرداری ها جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، میرعلی محمدی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرداریها در سطح کشور تامین درآمدهای مورد نیاز برای توسعه و مدیریت شهری است.

عضو شورای شهر ارومیه بیان کرد: به اعتقاد اعضای شورای شهر ارومیه استفاده از روشهای اقتصادی نوین برای جذب سرمایه‌‌های سرگردان و کوچک شهروندان ارومیه‌ای می‌تواند راهکار مناسبی برای رسیدن به درآمدهای پایدار شهری باشد.

محمدی تصریح کرد: بدین منظور از مردم ارومیه خواستاریم با مراجعه به دفتر معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سرمایه‌های خود را با تشکیل یک سرمایه‌گذاری گروهی در اختیار شهرداری ارومیه قرار دهند تا بدین وسیله ضمن توسعه و ساماندهی پروژه‌های جدید شهری ارومیه مردم نیز از آثار و تبعات مالی و بهره‌برداری آن پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از روشهای مناسب برای برنامه‌ریزی روی درآمدهای پایدار شهرداریها ایجاد بسترسازی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است که در این باره نیز شورای اسلامی شهر ارومیه با سیاست‌گذاری خود به شهرداری ارومیه اجازه داده است معاونت جداگانه‌ای را به نام معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در چارت سازمانی شهرداری ارومیه پیش‌بینی کرده و مجوزهای لازم را از وزارت کشور در این باره اخذ کند.

محمدی گفت: در حال حاضر مدیریت اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری ارومیه توسط شهرداری ارومیه با مجوز شورای شهر ایجاد شده است و امور مربوط به موضوع سرمایه‌گذاری و گردشگری که از سوی شهروندان مطرح می‌شود مورد بررسی و کارسازی قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای شهر ارومیه افزود: برای اطلاع سرمایه‌گذاران که در انواع پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی تمایل به همکاری دارند می‌رساند که شهرداری ارومیه با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر اقدام به ایجاد شورای عالی سرمایه‌گذاری و کمسیون کارشناسی سرمایه‌گذاری و گردشگری در شهرداری ارومیه کرده است که با استفاده از آیین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه که به تصویب شورای شهر نیز رسیده است پروژه‌های سرمایه‌گذاری را هدایت می‌کند.

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسبی توسط کمسیون کارشناسی سرمایه‌گذاری شهرداری ارومیه تهیه شده است و پس از طرح در کمسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه و تصویب آن در شورای عالی سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران می‌توانند در این طرح‌ها با شهرداری ارومیه مشارکت کنند.

وی بیان کرد: استفاده از سرمایه‌های شهروندان ارومیه‌ای، آذربایجان‌غربی، ملی و خارجی به ترتیب از اولویت‌های شورای اسلامی شهر ارومیه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.