یزد؛

برگزاری نخستین جشنواره الگوی برتر تدریس در استان یزد

نخستین جشنواره الگوی برتر تدریس در راستای سواد آموزی در استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ حسن حاضری، رئیس اداره سنجش سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: در سال 94 بر اساس ارزیابی های کشوری که با هدف هدفمند کردن برنامه های سازمان و اثربخشی سیستم بازخوردی و پاسخگویی توسط نهضت انجام شد خوشبختانه استان یزد رتبه عالی و شایسته تقدیر انتخاب شد.
 
وی افزود: جشنواره الگوی برتر تدریس با هدف تفسیر مفید و مطلوب روش تدریس در جهت یادگیری و وجود فناوری های نوین در تدریس و ایجاد انگیزه در داوطلبان برگزار می شود.
 
رئیس اداره سنجش سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: برای اولین بار این جشنواره در استان یزد برگزار می شود که 32 اثر توسط دبیرخانه دریافت شد که 22 اثر قابل بررسی و داوری بود و رتبه های اول تا 5 از مهریز، میبد، ناحیه یک و دو انتخاب شدند  که 18 شهریور اجرای زنده رتبه های برتر در جمع 300 نفر از مسئولین استانی در تفت برگزار می شود.
 
حاضری خاطرنشان کرد: طرح آموزش مقدماتی رایانه نیز از دیگر طرح های کشوری ما است که استان یزد نیز در کنار برخی از استان ها این طرح را برگزار می کند و تلفیق مهارت سواد با نیاز روز سواد آموزان از طریق انگیزش کار با رایانه است که سهم یزد نیز یک صد نفر خاص سواد آموزان دوره انتقال ما است.
 
وی افزود: محتوای این طرح 60 ساعت کارکرد با زبان انگلیسی، رایانه و مهارت های آن است.
 
رئیس اداره سنجش سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: مسابقه کتابخوانی از طرح های دیگری است که در دوره انتقال مسابقاتی برای ارتقای فرهنگ عمومی داریم و هدف آن نیز گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه است.
 
حاضری بیان کرد: طرح ارتقا و تشخیص افراد فعال در سازمان ها در ارتقای سواد که هدف ان نیز ترویج سواد آموزی و فعالان این بخش است.
 
وی ادامه داد: زندان مرکزی، بهزیستی، اداره کشاورزی، شهرداری و کمیته امداد از جمله دستگاه های فعال در استان در زمینه سواد آموزی بودند که امیدواریم دستگاه های مختلف نیز این فعالیت ها را داشته باشند.
 
رئیس اداره سنجش سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد در پایان گفت: آموزش سواد آموزی در زندان از طرح هایی بود که علاوه بر واجدین شرایط بی سواد را در بر می گرفت با مشارکت مسئولان فرهنگی زندان تعداد حدود 300 نفر را شناسایی و در این طرح قرار دادیم.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.