لرستان؛

خبر خوش بازوند برای سرمایه داران

استاندار لرستان از معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران و مبادلات اقتصادی با آفریقای جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی خرم‌آباد، هوشنگ بازوند در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی به برخی ویژگی‌ها و مزیت‌های لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: آب فراوان، خاک حاصلخیز و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد از جمله مزیت‌های لرستان به شمار می‌روند.

استاندار لرستان با تاکید بر این که معافیت‌های مالیاتی بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در لرستان وجود دارد، گفت: ‌در حوزه‌ نفت و گاز و ‌کشت گلخانه‌ای آمادگی داریم زمین در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار آفریقای جنوبی قرار دهیم.

وی افزود: لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران است و جاذبه‌های خوبی برای گردشگری زمین دارد.

بازوند با اشاره به چهار فصل بودن لرستان عنوان کرد: با وجود آب فراوانی که در استان داریم و پشتوانه‌ ارزشمندی که برای کشاورزی محسوب می‌شود، شرایط ویژه‌ای برای کشت محصولات گلخانه‌ای هم وجود دارد.

استاندار لرستان  با تاکید بر ظرفیت های خوب حوزه‌ میراث فرهنگی لرستان، تصریح کرد: معافیات‌های مالیاتی خوبی برای سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

وی به ظرفیت‌ها در حوزه‌ معادن و سنگ اشاره و بیان کرد: در نفت و گاز هم منابع قابل توجهی وجود دارد که کار مطالعات آن انجام شده و می‌تواند زمینه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

بازوند با اشاره به اینکه ایران پس از برجام شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: بسیاری از کشورهای جهان بعد از شکل‌گیری شرایط جدید، خواهان حضور در ایران و سرمایه‌گذاری در کشور هستند.

وی افزود: پای سرمایه‌گذاران خارجی به لرستان هم باز شده و در حال حاضر یک شرکت هلندی مشغول ساخت یک گلخانه در خرم‌آباد است.

بازوند به وجود بیش از شش میلیون واحد دامی در استان لرستان اشاره کرد و گفت: لرستان یکی از قطب‌های دامپروری کشور است و در این استان، قیمت تمام‌شده گوشت و فراورده‌های گوشتی نسبت به سایر استان‌های کشور پایین‌تر است.

استاندار لرستان با تاکید بر این که معافیت‌های مالیاتی بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: هم در حوزه‌ نفت و گاز و هم کشت گلخانه‌ای آمادگی داریم زمین در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار آفریقای جنوبی قرار دهیم.

بازوند گفت: کارخانه پتروشیمی لرستان در سال جاری به بهره‌برداری رسیده و در خصوص سرمایه‌گذاری برای صنایع پایین‌دستی آمادگی داریم 100 هکتار زمین به آن اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: لرستان استان ثروتمندی است و ما در همه‌ حوزه‌ها آمادگی هرگونه مبادلات اقتصادی با آفریقای جنوبی را داریم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.