کرمانشاه؛

فعالیت 13مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت 13 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهروز حمزه گفت: اولین مرکز که مرکز بیولوژی پزشکی بود سال 81 آغاز به کار کرد و در سال 93 نیز مراکز گوارش کبد و همچنین قلب و عروق راه‌اندازی شد
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از را‌ه‌اندازی مرکز تحقیقات مهندسی بافت و طب بازساختی در سال جاری خبر داد.
حمزه معتقد است، مراکز تحقیقاتی کرمانشاه جایگاه خوبی بین مراکز تحقیقات در کل کشور دارند
وی در ادامه از ایجاد واحدهای توسعه تحقیقات بالینی در بیمارستان‌های کرمانشاه نیز یاد کرد و افزود: یک مرکز در بیمارستان امام رضا(ع)، یک مرکز مشترک بین بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی  و یک مرکز مشترک دیگر بین بیمارستان آیت‌الله طالقانی و بیمارستان امام علی(ع) ایجاد شده است
به گفته این مسئول، در آینده نزدیک سایت "شیمی سنتر" دانشگاه نیز برای تولید جدیدترین مواد دارویی سنتزی ایجاد خواهد شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اجرای دو طرح ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت استانی و ثبت سندروم‌های عروق کرونر را نیز به عنوان دیگر اقدامات انجام شده دانست.
حمزه در خصوص طرح‌های در دست اقدام نیز خاطرنشان کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی که فقط 9 دانشگاه کشور مجوز آن را دارند از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
وی راه‌اندازی MRI کاربردی را نیز از دیگر برنامه‌های در دست انجام اعلام کرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به وضعیت طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی هم اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 608 طرح تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و تعداد طرح‌ها از ابتدای امسال تاکنون نیز 362 طرح بوده است.
حمزه ابراز امیدواری کرد، تعداد طرح‌های امسال تا پایان سال به 700 طرح برسد
وی گفت: این در حالی است که تعداد طرح‌های ما در سال 88 ، 117 طرح بوده است
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به وضعیت مقالات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اشاره و تصریح کرد: از نظر تعداد کل مقالات رتبه سوم کشور را بین 24 دانشگاه تیپ دو داریم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار