ارومیه؛

شناسایی معضلات بهداشتی کوره های آجر پزی

معضلات بهداشتی کوره های آجر پزی بوکان توسط کارشناسان مرکز بهداشت شناسایی و برای رفع آنها جلسه ای تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رحیم ایزدمهر کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: کوره های آجر پزی بوکان یک سری مشکلات ساختاری دارند که باید در راستای رفع این مشکلات، اقدامات لازم از طریق مبادی ذیربط صورت گیرد.

وی افزود: مشکل نبود آب بهداشتی، مشکل دفع زباله، نامناسب بودن سرویس های بهداشتی، مسکن نامناسب، کندآبهای ایجاد شده که امنیت و سلامت خانواده ها خصوصاٌ کودکان را تهدید می کند.

محمد امینیان کارشناس بهداشت حرفه ای نیز در این زمینه گفت: در شهرستان بوکان 37 کوره آجر پزی وجود دارد که 34 واحد آن فعال هستند.

امینیان افزود: طبق آمار رسمی حدود 900 نفر در این کوره های آجر پزی مشغول کار هستند اما پیش بینی ما از آمار شاغلین بیش از این تعداد است.

وی ادامه داد: در بررسی ها مشخص شده که 33 واحد دارای مشکلات اساسی و عمده هستند که به همه آنها اخطار لازم داده شده تا نسبت به رفع این نواقص اقدامات لازم را انجام دهند.

کارشناس بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت در مورد مشکلات این واحدهای آجر پزی گفت: عدم معاینات شغلی دوره ای، عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی، دستگاههای بدون حفاظ، روشنایی نامناسب و ایجاد کندآبهایی با عمق 5 تا 6 متر که بدون حفاظ عامل تهدید کننده سلامت شاغلین و خانواده آنها است.

تشکیل اتحادیه، اضافه شدن مرکز بهداشت در استعلامات در هنگام اخذ مجوز، تشکیل جلسه با متصدیان کوره های آجر پزی با محوریت اداره صنعت و معدن، تخلیه آبها، پرکردن کانالها، تأسیس خانه بهداشت کاگری و احداث شهربازی برای کودکان از جمله راهکارهای ارائه شده در این جلسه برای کاهش مشکلات کوره های آجرپزی بوکان بود که توسط شرکت کنندگان در جلسه ارائه شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.