شاهرود؛

تحویل بیش از 26 هزار تن گندم در شاهرود به مراکز خرید دولتی

پرداخت وجه گندم از طریق سامانه کشوری و متناسب با تاریخ تحویل گندم انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگرمسار ،مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به معوقات دو ماهه پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید دولتی تحویل داده اند گفت: پرداخت وجه گندم از طریق سامانه کشوری و متناسب با تاریخ تحویل گندم به مراکز دولتی توسط شرکت بازرگانی دولتی انجام می شود.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شاهرودبا اشاره به برداشت خوب گندم و جو از مزارع شهرستان شاهرود در سال زراعی پیش رو گفت: نزولات آسمانی و به موقع در فصل بهار باعث شد در کل استان بویژه شهرستان شاهرود کشت غلات شرایط خوبی داشته باشد و میزان برداشت گندم از مزارع بیشتر از پیش بینی ها انجام شده بود.
محمدرضا قاسمی با اشاره به طرح خرید تضمینی گندم از کشاورزان اظهار کرد: میزان تحویل گندم مازاد بر مصرف کشاورزان شهرستان شاهرود اعم از گندمی که به مراکز خرید دولتی تحویل داده شد و گندمی که به صورت گندم بذری تولید شده بیش از 26 هزار تن است که نشان دهنده عملکرد خوب در این بخش است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در خصوص معوقات پول گندم کشاورزان افزود: قطعا اگر پرداخت وجه گندم تحویلی به مراکز خرید به هنگام و به موقع انجام می شد حلاوت و شیرینی این تولید خوب برای کشاورزان ما چند برابر بود ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و قریب به دو ماه است کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید دولتی تحویل داده اند پول خود را دریافت نکرده اند.
قاسمی در توضیح علت عدم پرداخت پول گندم کشاورزان بیان کرد: پرداخت وجه گندم از طریق سامانه کشوری و متناسب با تاریخ تحویل گندم به مراکز دولتی توسط شرکت بازرگانی دولتی انجام می شود و کشاورزان در لیست و نوبت پرداخت قرار می گیرند.
وی افزود: زمان پرداخت پول گندم به کشاورزان متناسب با تامین اعتبار و براساس لیست تحویلی است که نوبت به شکل کشوری تعیین می شود و از اختیار و اراده ما در شهرستان و استان خارج است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: متاسفانه طی هفته های اخیر به دلیل عدم تامین منابع مالی و اعتباری پرداخت وجه گندم به کشاورزان دچار تاخیر شده است که امیدواریم طی هفته های آینده و با قول مساعدی که از مسئولان ذیربط رده های بالاتر در کشور داده شده است کشاورزان وجوه گندم دریافتی به مراکز خرید دولتی را دریافت کنند.
قاسمی با تاکید بر اینکه خرید تضمینی گندم اطمینان خاطری را به کشاورز به جهت برنامه ریزی مناسبت برای کشت گندم می دهد گفت: قیمت تعیین شده برای خرید گندم در سالجاری دوازده هزار و 705 ریال قیمت پایه برای گندم بود که برای گندم معمولی و گندم خوراکی به ازای افت 4 درصد مفید و دو درصد غیر مفید این مبلغ اعلام شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.