اهواز؛

بررسی عملکرد نازل‌های عرضه سوخت، باسکول و اوزان سبک

713 دستگاه نازل جایگاه عرضه سوخت مایع بر اساس پیمانه‌ها و ظرف‌های استاندارد مورد آزمون صحت عملکرد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دهدشتی‌زاده مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: بررسی عملکرد نازل‌های عرضه سوخت، باسکول و اوزان سبک توسط این اداره کل صورت گرفت.

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد:‌ به منظور حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از کم‌فروشی، در مرداد ماه امسال این اداره کل با همکاری شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی، 713 دستگاه نازل جایگاه عرضه سوخت مایع را بر اساس پیمانه‌ها و ظرف‌های استاندارد مورد آزمون صحت عملکرد قرار داده است.

وی افزود: 664 دستگاه با استاندارد مربوطه مطابقت داشته و 49 مورد نیز مردود شده که پس از تعمیر، رفع اشکال و آزمون مجدد می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: این اداره کل با همکاری آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده، عملکرد 53 باسکول ثابت همکف نیز در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت و از مجموع 53 آزمون انجام شده، عملکرد 51 باسکول مورد قبول و دو باسکول مردود شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی بازدید و بازرسی به عمل آمده از واحدهای صنفی و خدماتی در راستای اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش و جلوگیری از کم‌فروشی یک‌هزار و 486 مورد از وسایل سنجش آزمون شده است که عملکرد یک‌هزار و 440 وسیله سنجش مورد قبول و 46 وسیله سنجش مردود شده‌اند و به دارندگان دستگاه‌های معیوب اخطار لازم جهت رفع نقص با مهلت معین داده شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.