اهواز؛

اجرای طرح ملی درج نشانگرهای رنگی تغذیه ای روی محصولات غذایی

نشانگر های رنگی به عنوان یک متخصص تغذیه پیشنهادهائی را ارائه می دهد تا ما را در انتخاب آسان مواد غذايي سالم تر کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیمین فقهی مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه در بازدید از غرفه معاونت غذا و داروی دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت گفت: اجراي طرح ملي  درج نشانگرهای رنگی تغذیه ای روي محصولات غذايي بسته بندي شده توسط سازمان غذا و دارو در راستاي اجرای طرح تحول نظام سلامت و به منظور آگاهي مصرف كنندگان برای جلب مشاركت آن ها  در انتخاب الگوهاي غذايي مناسب است.

وی افزود: نشانگر های رنگی به عنوان یک متخصص تغذیه پیشنهادهائی را ارائه می دهد تا ما را در انتخاب آسان مواد غذايي سالم تر کمک کند.

فقهی گفت: در اين نشانگر پنج شاخص مهم موثر در سلامتی شامل انرژی، قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس به سه رنگ سبز، زرد و قرمز بر اساس مقدار آنها در مواد غذايي رنگ بندي مي شوند كه رنگ سبز به معنی مقادير  کم، رنگ نارنجی به معنی مقادير متوسط و رنگ قرمز به معنی مقادیر زیاد آن آيتم در ماده غذایی مدنظر می باشد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاهادامه داد: در خصوص آن دسته از محصولات غذایی و آشامیدنی که حاوی قند، نمک و چربی هستند باید به نشانگرهای رنگی دقت کرد وما باید بتوانیم با استفاده از نشانگرهای رنگی تغذیه ای و مقادیر آنها بین دو ماده غذایی مثلا بین دو بیسکویت، بین دو ماست و یا بین دو کیک، مناسب ترین محصول را انتخاب کنیم.
 

همچنین مهندس رضا زاده دباغ مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه در بازدید از غرفه معاونت غذا و داروی دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت، گفت: آزمايشگاه كنترل كيفي غذا و دارو در ارزيابي عملكرد سال 1393و 94 موفق به كسب رتبه نخست كشوري گردید و همچنین این آزمایشگاه در سال 1394 موفق به دریافت لوح تقدیر از وزیر بهداشت شد.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه ادامه داد: یکی از عامل‌های کلیدی قضاوت در مورد کیفیت غذا و فرآورده‌های بهداشتی وجود آزمایشگاه‌های «تخصصی» است. آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه به دلیل قرار گرفتن در موقعیتی استراتژیک نقش بسزایی در پایش و حفظ امنیت غذایی مردم استان خوزستان ایفا می‌کند.

وی در پایان گفت: دغدغه اصلی مدیریت و همکاران در مجموعه آزمایشگاه، کنترل ارائه نتایج صحیح و دقیق در زمینه انواع آزمون‌های شیمیایی،میکروبی و سم‌شناسی مواد غذایی بوده و به همین منظور با تلاش مجدانه همکاران مبادرت به انجام محاسبات عملیاتی اعتباربخشی روش‌های آزمون و نیز عدم قطعیت نتایج نموده ایم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.