اهواز؛

نصب تهویه در نیروگاه مارون بهبهان

با تلاش متخصصان کشورمان، تهويه پانل 0152 در نيروگاه مارون با موفقيت نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير تعميرات نيروگاه مارون گفت: در اجراي  اين طرح 2  عدد فن و فيلتر تهويه مطبوع در دريچه هاي تابلوي مذکور نصب شده تا تهويه هوا در تابلو به نحو بهتري صورت گيرد و ناحيه عملکرد گرمايي تابلو بهبود يابد.

عليرضا اختريان افزود: هدف از نصب فيلتر تهويه هوا و فن روي پانل ها را افزايش طول عمر تجهيزات، جلوگيري از کاهش بيش از حد رطوبت و ايجاد جرقه به دليل الکتريسيته ساکن، تميز کردن هواي ورودي با فيلتر و راندمان بالا براي حذف تمامي ذرات معلق موجود در هوا است.

وي اظهار داشت:  با توجه به روند گرم شدن هر ساله هوا و تاثير مستقيم گرماي بيش از حد روي تجهيزات الکترونيکي، واحدهاي تعميرات مکانيک و ابزار دقيق شرکت بهره برداري از سد، نيروگاه و شبکه هاي آبياري مارون  اين فن و فيلتر تهويه هوا روي پانل 0152 نصب شده است.

اختریان بیان کرد: گرد و خاک عامل اصلي کاهش طول عمر 50 درصدي وسايل الکترونيکي است  و گرد و خاک به صورت عادي هادي جريان برق نيست، اما هنگامي که مقدار آن زياد شود باعث نشت جريان در سيستم هاي الکترونيکي شده و از طرفي وجود رطوبت در هوا نشت جريان را شديدتر و خاک را تبديل به يک رساناي خوب مي کند که اين رطوبت همراه با خاک موجود ضمن ايجاد اتصالات، کارايي سيستم را 25 درصد کاهش مي دهد .

نيروگاه برق آبي سد مخزني مارون در فاصله 19 كيلومتري شمال شرق شهرستان بهبهان و در تكيه گاه چپ سد مارون واقع شده است و داراي ژنراتور سنکرون قطب برجسته است، 150 مگاوات ظرفيت توليد دارد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار