شیراز؛

شیراز میزبان دومین همایش پوشش ایرانی اسلامی اقوام کشور

دومین همایش پوشش ایرانی اسلامی اقوام کشور در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همایش پوشش ایرانی اسلامی اقوام کشور در شیراز به عنوان سومین حرم اهل البیت (علیهم السلام) در سه بخش رودوزی ها و تزئینات خاص پوشاک اقوام ایرانی، زایش و رویش (آئین سنتی هر قوم در هنگام تولد نوزاد) و لالایی های اقوام ایرانی، برگزار می شود.

دبیر اجرایی دومین همایش پیوند پوشش ایرانی اسلامی اقوام کشور با توجه به دغدغه های رهبری و رئیس جمهور در خصوص پوشش و لباس ایرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و نیز سازمان فنی و حرفه ای استان با همت انجمن صنفی موسسین آموزشگاه های طراحی و دوخت و صنایع دستی شیراز و حومه این همایش را برگزار می کند.

پروین باغبان باشی گفت: با توجه به اینکه نخستین جشنواره شناخت و آموزش لباس ها محلی و تزئینات روی لباس در اردیبهشت سال گذشته در شیراز برگزار شد، اکنون جشنواره فرهنگ پیوند اقوام پارس دومین جشنواره استکه با حضور ١٥ استان و قومیت های فارس، کرد، لر، بلوچ ترک برگزار و تحقیق و پژوهش و آموزش لباس های محلی در کارگاه بالغ بر ٢٥٠ نفر و ١٨ گروه از اقوام ایرانی از سراسر کشور انجام می شود.

وی تصریح کرد: جشنواره سوم با عنوان جشنواره لباس های تاریخی و چهارمین جشنواره به روز رسانی لباس های محلی ایرانی است که براساس دستاوردهای جشنواره ها برگزار خواهد شد.

باغبان باشی با بیان اینکه این جشنواره به مدت ٣ روز در شیراز برگزار می شود و هر استان مجموعه آموزشی خود را به اجرا خواهد گذاشت، افزود: افتتاحیه این همایش روز سه شنبه ٩ شهریور ماه در هتل بزرگ شیراز و محل اسکان و کارگاه های آموزشی و نمایشگاه نیز در مجتمع شهید آیت الله دستغیب اجرا می شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار