مشهد؛

سرمایه گذاری 825 میلیارد ریالی در حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: طی سه سال گذشته، 825 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد وحدتی فرد امروز در آیین افتتاح پلیس راه کنارگذر شمالی مشهد مقدس با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، افزود: طی سه سال عملکرد حمل و نقل در دولت تدبیر و امید، 61 پروژه با سرمایه گذاری معادل 825 میلیارد ریال در بخش حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی انجام شده که 56 درصد آن توسط دولت برای توسعه زیرساخت ها و 44 درصد آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی گفت: طی هفته دولت امسال، 11 پروژه در حوزه حمل و نقل جاده ای و پایانه های خراسان رضوی با اعتبار 76 میلیارد و 550 میلیون ریال به بهره برداری می رسد که احداث پلیس راه کنارگذر شمالی مشهد از جمله این پروژه هاست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی افزود: با وجود این که دولت با مشکلات درآمدی مواجه است، اما سهم حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بسیار متفاوت است، به گونه ای که چنانچه محل احداث سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون و محل مورد نظر برای توسعه پایانه مرزی سرخس مهیا شود، بالغ بر 500 میلیارد ریال پروژه های بخش حمل و نقل جاده ای استان طی امسال شروع و یا به بهره برداری می رسد.

وحدتی فرد افزود: قرارگاه پلیس راه استان خراسان رضوی، احداث سه پلیس راه تربت حیدریه، خواف و بجستان و نیز تکمیل پل تجن در پایانه مرزی سرخس و تکمیل طرح جامع فازهای دو، سه و چهار پایانه مرزی لطف آباد از جمله این پروژه هاست.

وی ارزش سرمایه گذاری انجام شده در حوزه حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی را به جز راه ها بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: 96 درصد این سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و چهار درصد آن توسط دولت انجام شده است. همچنین 90 درصد آن در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی و 10 درصد دیگر در بخش املاک مستغلات بوده است.

وی با بیان این که در حال حاضر 31 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در خراسان رضوی وجود دارد، افزود: متوسط فاصله بین دو مجتمع از 30 کیلومتر تا 65 کیلومتر در نوسان است که با توجه به افق طرح، حدودا فاصله این مجتمع ها به 18 تا 39 کیلومتر می رسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی گفت: از حدود 99 هزار معاینه فنی خودروهای سنگین در استان، 22 هزار خودرو مردود اعلام شده است که تا رفع عیوب، اجازه فعالیت در حمل و نقل عمومی را ندارند و سیستم های نرم افزای حمل و نقل به گونه ای است که هیچ گونه خدماتی به آنان ارائه نمی شود.

وحدتی فرد با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، گفت: با عنایات پروردگار و مدیریت کارگزارن نظام، جمهوری اسلامی ایران به منطقه ای امن و عاری از خشونت تبدیل شده است.

وی افزود: یکی از شاخصه های سنجش کیفیت زندگی، حمل و نقل است و در کنار دیگر شاخص ها همچون امنیت، سلامت، بهداشت، تامین اجتماعی، آموزش، آب و هوا و ... مورد ارزیابی قرار می گیرد. به همین دلیل است که حمل و نقل را زیرساخت توسعه و یا زیرساخت اقتصاد مقاومتی می نامند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.