گودرزی: مشکلات مالی مانع کسب مدال کاروان پارالمپیک نمی شود/فضا آرام شود،انتخابات برگزار می کنیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون جانبازان و معلولین با مشکلات مالی مواجه است اما این موضوع بر روی عملکرد پارالمپیکی ها تاثیری ندارد.

گودرزی: مشکلات مالی مانع کسب مدال کاروان پارالمپیک نمی شود/مشکل حق امضا افتخاری حل می شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز آخرین روز تمرینات است که خدمت رسیدیم تا هم خدا قوت بگوییم و هم اینکه در نزدیکی اعزام به تقویت روحیه ورزشکاران کمک کنیم. من یکی دو ست از بازی ورزشکاران را دیدم که قوی بودند. اگر همینطور در پارالمپیک باشند نتیجه خوبی می‌گیریم. 

وی افزود: از محمود خسروی‌وفا رئیس فدراسیون تشکر می کنم چراکه کمیته ملی المپیک مقداری از بودجه پارالمپیک را لحاظ نکرده و این فدراسیون با مشکل ریالی مواجه است که امیدوارم از کانال‌های دیگر بتوانیم به آنها کمک کنیم.

گودرزی همچنین درباره پاداش پارالمپیکی‌ها عنوان کرد: بارها گفته‌ایم مشابه آنچه برای المپیک در نظر گرفته‌ایم برای پارالمپیک لحاظ می‌شود. 

وزیر ورزش و جوانان در باره ارزیابی خود از عملکرد المپیکی ها گفت: قرار است در نشستی مفصل در این باره صحبت کنم اما در مجموع خوب بودیم. بعد از 15 دوره‌ای که در المپیک شرکت کرده‌ایم ریو دومین دوره نتایج قابل توجه ما بوده است اما قانع‌کننده نیست. امیدوارم برای دوره بعدی برنامه‌ریزی شود و ما در رشته‌هایی که توفیق نداشته یا لطمه دیده‌ایم آنها را تقویت کنیم.

وی درباره برگزاری انتخابات جودو تصریح کرد: برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها را بعد از المپیک یا شاید پارالمپیک گذاشته‌ایم تا فضا آرام شود. 

گودرزی در ادامه در خصوص اینکه آیا تغییراتی در راس فدراسیون‌ها صورت خواهد گرفت یا خیر،‌ گفت:‌تغییرات به وجود نمی‌آید مگر اینکه خودشان خواستار تغییر شوند. وزارت ورزش اجازه دخالت در تغییرات را ندارد و اساسنامه فصل‌الخطاب است. ممکن است یک رئیس فدراسیون خسته شده باشد یا خودش تشخیص بدهد که باید جایش را به کسی دیگری بدهد اما وزارت ورزش دخالتی در این مواضع ندارد.

وزیر ورزش وجوانان در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون تکواندو با توجه به نتایج ضعیف این رشته در المپیک تغییراتی خواهد داشت یا خیر، افزود:این مسئله دست ما نیست. کیمیاعلیزاده کار بزرگی در ریو انجام داد ولی در مورد آقایان باید آسیب‌شناسی شود که چرا چنین نتایجی کسب شده است. ممکن است در کادر فنی آقایان‌ تغییرات به وجود بیاید که آن را هم من نمی‌دانم و امیدوارم این موضوع توسط فدراسیون بررسی شود.

گودرزی در مورد استعفای مهدوی رئیس فدراسیون هندبال بیان کرد: ما در ابتدا باید دلایل استعفا را بررسی کنیم و قرار نیست به محض اینکه شخصی استعفا داد، اعمال نظر شده و در موردش سریعا تصمیم بگیریم. البته مسئله بازنشستگی یک مسئله جدی از سوی دولت است و طبق قانون در این مورد اقدام خواهد شد. همانطور که می‌دانید بکارگیری بازنشسته‌ها ممنوع است اما مهدوی در نامه‌ای بیماری خود را دلیل استعفایش بیان کرد. اکنون وی می‌رود یا می‌ماند که ما در این مورد تصمیم‌گیری کرده و اگر قصد جدایی داشته باشد، به فکر جایگزین خواهیم بود.

وی در خصوص اینکه در غیاب مهدوی، دبیر فدراسیون کارها را انجام می‌دهد بیان کرد: گویا اطلاعات شما از من بیشتر است! 

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه گفته می شود قرار است به مجتبی عابدینی در حد مدال‌آوران المپیک پاداش داده شود و آیا این موضوع صحت دارد، اظهار کرد: از وی قدردانی خواهد شد اما اگر قرار است حد آن را شما تشخیص دهید آن را اعمال کنید. نفرات دیگری هم در ریو بوده‌اند که چهارم شدند و ممکن است آنها هم نگران باشند که چرا به آنها در حد قهرمانان پاداش تعلق نمی‌گیرد اما این مسئله شورایی تصمیم‌گیری می‌شود و ما کمیته‌ای داریم که آن را بررسی می‌کنیم.

گودرزی در خصوص اینکه گویا مدت زمان ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری به پایان رسیده است، گفت: هر کدام از فدراسیون‌ها که زمان ریاست ‌شان به پایان رسیده باشد برای آنها مجمع تشکیل می‌شود. اما اگر به تاخیر افتاده، مطمئن باشید به خاطر برنامه‌ریزی در المپیک بوده است.

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه افتخاری سرپرست باشگاه استقلال حق امضا ندارد بیان کرد:چنین چیزی نیست. همانطور که می‌دانید به محض اینکه شرکت‌ها ثبت می‌شود، هیأت مدیره انتخاب و آنها گزارشات را به مجمع ارائه می‌کنند. در گذشته اینگونه بود که اعضای مجمع نفراتی از قبیل نمایندگان دادگستری و نهادهای دیگری بودند اما اکنون به صورت قانونی این دو باشگاه به وزارت ورزش واگذار شده است. مطمئن باشید به محض برطرف شدن موانع قانونی احکام صادر و این مشکل نیز حل می‌شود و افتخاری هم مشکل حق‌ امضایش برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
اقا اگه مردم شما رو نخوان باید کیو ببینن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا بزار برو
آخرین اخبار